Veebruarikuu
esimese nädal toob lasteni lindude ja loomade tegevused
talvel. Tuuletrolli rühma 3a lapsed tuletavad meelde metsloomi. Püüavad aru
saada, mis mis vahe on koduloomadel ja
metsloomadel. Mis asi on talveuni?
Lapsed vaatavad looduskaameraid ja videosid loomadest ja nende elust talvel.
Abiks võetakse E. Niidu „Muinasjutt jänesepojast, kes ei tahtnud magama jääda“. Tuuleveski rühma 3a lapsed püüavad jälgida
nii linde kui loomi. Lapsed vaatavad, milliseid jälgi teevad linnud ja loomad.
Avatud on linnukaamera. Lapsed otsivad jälgi ka lasteaia õuel ja panevad
lindudele toidulaua. Tuulepesa 4a laste rühm kordavad üle paiga- ja rändlinnud.
Lapsed püüavad mõistatada, kus talvel linnud varju otsivad. Millised on meie
õueala linnud? Kuidas ja millist toitu saame neile panna? Lapsed loevad
luuletust „Tii, tii tihane“ ja vaatavad multifilmi „Jänku Juss aitab
rasvatihaseid“. Tuulelipu 4a laste rühm tegelevad ka lindudega. Lapsed õpivad
selgeks talilindude nimetused ja söötmise võimalused. Lapsed valmistavad
lindudele rasvapallikesi ja panevad seemneid. Uuritakse „Eesti lindude“
raamatut. Tuulelaeva 5a laste rühm uudistab talvist elu metsas. Lapsed
meenutavad, kui palju metsloomi nad teavad, millised on loomade välimused,
kuidas nad toituvad ja kuidas suudavad talve üle elada. Loomade elu vaadatakse
raamatutest ja videotest. Kuulatakse August Jakobson muinasjuttu "Hundi ja
jänese talvekorter". Tuulelohe 5a laste rühm suunduvad samuti uurimisretkele
metsa. Räägitakse üle aastaajad, kuud ja looduse muutused erinevatel aastaaegadel.
Kuidas vanarahvas nimetas erinevaid talvekuid? Kuidas nimetas vanarahvas loomi?
Abiks tulevad samuti raamatud ja filmid. Tuuleratta 6a lapsed tegelevad
väärtustega ja kuidas neid erinevates muinasjuttudes käsitletakse.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar
Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.