Maikuu esimene nädal viib lapsed putukaid
otsima. Tuulelaeva 3a lapsed jalutavad õuealal ja uurivad, mida nad näevad,
milliseid lilli, linde ja putukaid. Lapsed püüavad meelde jätta nende nimetusi.
Õpetaja vestleb lastega putukate kasulikkusest ja nende hoolsast tööst.
Külastatakse putukahotelli. Ära ei unustata ka looduskaameraid ja sealset
tegevust. Tuulelohe 3a lapsed tegelevad kodu- ja lemmikloomadega. Mille poolest
nad erinevad, mille poolest on sarnased, kuidas kutsutakse loomade poegi ja
millist häälitsust nad teevad. Uuritakse elukohti ja toitumist. Kas putukad on
lemmikloomad või koduloomad või kes nemad on? Tuulepesa 4a lapsed vaatavad üle
õueala linnustiku. Kes on meil aasta ringi, kes käib suvepuhkusel? Milliseid
linnud teevad ise pesi, kellele peab inimene tegema. Kuidas, millal ja miks
linnud laulavad? Milliste puude otsa meeldib lindudele pea teha? Tuuleratta 4a
lapsed valmistuvad tõsiselt emadepäevaks. Tehakse õnnitluskaarte ja õpitakse
luuletusi ning laule. Ära ei unustata ka kombekuse õpetamine. Selleks tulevad
appi lillad karud, kes aitavad lahti mõtestada viisakat käitumist. Ka
jalutuskäik ja kevade jälgimine käib selle tegevuse juurde. Tuuletrolli 5a
lapsed uurivad, kus on kevadel kõige parem mängida, kas toas või õues. Mida
oleks toas toredam teha, mida õues. Kuidas kõigi arvamuste vahel välja
selgitada õige otsus, kuidas kaaslase arvamusega hakkama saada. Tuuleveski 5a
lapsed uurivad volbripäeva läbi O. Preussleri raamatu „Väike nõid“ ja loodust
raamatu "Lapse retk looduses" abil. Lapsed lähevad õue ja võrdlevad
puude pungi, vaatavad kuidas rohi tärkab, kuidas putukad õues toimetavad.
Tuulelipu koolieelikud õpivad tundma Eestimaa putukaid. Uuritakse kuidas
putukad arenevad. Ära ei unustata ka lasteaia putukaid. Sama teevad ka
Tuulekella koolieelikud.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar
Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.