Aprilli
teisel nädalal vallutavad lasteaeda linnud ja lilled. Tuulelaeva 3a lapsed õpivad mõned rändlinnud (kuldnokk ja
toonekurg) ja mõned kodulinnud (kana, kukk, tibu, part, hani) selgeks. Lapsed
saavad teada, mida linnud teevad, kuidas ehitavad pesa ja kuidas hoolitsevad
poegade eest. Linde jälgitakse nii looduskaamerast kui pildiraamatust. Lapsed
lähed jalutuskäigule nii lasteaia õuele kui lähitänavatele, et leida ja jälgida
lindude tegevust. Ära ei unustata ka
ilmavaatlust ja lasteaia õue heakorda. Tuulelohe 3a lapsed õpivad samuti
rändlinde. Eriline tähelepanu on aga linnulaulul. Linnulaulu jälgitakse nii
loodusheli.ee kui õue jalutuskäikude ajal. Lisaks lindudele uuritakse kevade
edenemist looduses ja puhtust ning korda mänguväljakul. Tuulepesa 4a lapsed
tegelevad vee probleemidega. Miks on vett vaja kust seda saab. Kes elavad vees
ja vee ääres? Veesõidukid ja veelinnud. Tuuleratta 4a lapsed uurivad kevadlilli
ja putukaid. Abiks võetakse Bee-Botid ja tehakse katseid, kuidas toimub vee
liikumine taimedes. Lapsed teevad mõistekaardi taime kasvamise kohta ja
märgivad sinna oma tähelepanekuid. Õues on putukahotell. Koos minnakse vaatama,
kas elanikud on juba sees. Tuuletrolli 5a lapsed tegelevad emas- ja
isaslindudega. Miks on nad erinevad, miks on isased säravamad ja uhkemad? Millised tunded on lindudel? Kuidas nad neid
väljendavad? Ja veel kümneid küsimusi, mis ootavad sellel nädalal vastust. Lapsed
püüavad kirjutada erinevate lindude nimesid. Tuuleveski 6a lapsed otsivad
kevademärke linnu- ja lilleriigis. Käiakse jalutuskäikude ja uuritakse lasteaia
õueala. Teadmiste kinnistamiseks kasutatakse Bee-Botide abi. Ka matemaatika
tegevused viiakse läbi õues, kus saab loendada nii pungasid kui linde ja lilli.
Tuulelipu 6a lapsed uurivad samuti linde ja lilli. Nemad otsivad seoseid
ilmastiku ning taimede ja lindude vahel. Uuritakse muutusi looduses. Lapsed
hakkavad teadlasteks ja teevad oma vaatluste ja tähelepanekute kohta märkmeid ning
jooniseid. Vahelduseks kuulatakse linnulaulu. Tuulekella 6a lapsed võtavad
eesmärgiks, et sellel nädalal õpib iga laps selgeks 10 kevadist lindu ja 10 kevadist
lille. Milliseid tingimusi vajavad lilled ja linnud eluks? Millised ohud
varitsevad neid kevadel? Lapsed lähevad parki loodust vaatlema ja erinevatele
küsimustele vastuseid otsima. Neljapäeval toimub lasteaias lindude tundmise
viktoriin, kust võtavad osa 5-7a laste võistkonnad.
Rohelise Kooli programmis osaleb 49000 kooli 64 maalt. Programmi juhib Foundation for Environmental Education (FEE) - valitsusväline heategevusele orienteeritud mittetulundusühing. Programmi tulemusena kasvab maailmas põlvkond põlvkonna järel keskkonnateadlikke inimesi. Nad kannavad programmis omandatut endaga kogu elu ning kasvatavad samas vaimus ka oma järeltulijaid.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar
Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.