esmaspäev, 8. aprill 2019

Aprilli teise nädala tegemised


Aprilli teisel nädalal vallutavad lasteaeda linnud ja lilled. Tuulelaeva 3a lapsed õpivad mõned rändlinnud (kuldnokk ja toonekurg) ja mõned kodulinnud (kana, kukk, tibu, part, hani) selgeks. Lapsed saavad teada, mida linnud teevad, kuidas ehitavad pesa ja kuidas hoolitsevad poegade eest. Linde jälgitakse nii looduskaamerast kui pildiraamatust. Lapsed lähed jalutuskäigule nii lasteaia õuele kui lähitänavatele, et leida ja jälgida  lindude tegevust. Ära ei unustata ka ilmavaatlust ja lasteaia õue heakorda. Tuulelohe 3a lapsed õpivad samuti rändlinde. Eriline tähelepanu on aga linnulaulul. Linnulaulu jälgitakse nii loodusheli.ee kui õue jalutuskäikude ajal. Lisaks lindudele uuritakse kevade edenemist looduses ja puhtust ning korda mänguväljakul. Tuulepesa 4a lapsed tegelevad vee probleemidega. Miks on vett vaja kust seda saab. Kes elavad vees ja vee ääres? Veesõidukid ja veelinnud. Tuuleratta 4a lapsed uurivad kevadlilli ja putukaid. Abiks võetakse Bee-Botid ja tehakse katseid, kuidas toimub vee liikumine taimedes. Lapsed teevad mõistekaardi taime kasvamise kohta ja märgivad sinna oma tähelepanekuid. Õues on putukahotell. Koos minnakse vaatama, kas elanikud on juba sees. Tuuletrolli 5a lapsed tegelevad emas- ja isaslindudega. Miks on nad erinevad, miks on isased säravamad ja uhkemad?  Millised tunded on lindudel? Kuidas nad neid väljendavad? Ja veel kümneid küsimusi, mis ootavad sellel nädalal vastust. Lapsed püüavad kirjutada erinevate lindude nimesid. Tuuleveski 6a lapsed otsivad kevademärke linnu- ja lilleriigis. Käiakse jalutuskäikude ja uuritakse lasteaia õueala. Teadmiste kinnistamiseks kasutatakse Bee-Botide abi. Ka matemaatika tegevused viiakse läbi õues, kus saab loendada nii pungasid kui linde ja lilli. Tuulelipu 6a lapsed uurivad samuti linde ja lilli. Nemad otsivad seoseid ilmastiku ning taimede ja lindude vahel. Uuritakse muutusi looduses. Lapsed hakkavad teadlasteks ja teevad oma vaatluste ja tähelepanekute kohta märkmeid ning jooniseid. Vahelduseks kuulatakse linnulaulu. Tuulekella 6a lapsed võtavad eesmärgiks, et sellel nädalal õpib iga laps selgeks 10 kevadist lindu ja 10 kevadist lille. Milliseid tingimusi vajavad lilled ja linnud eluks? Millised ohud varitsevad neid kevadel? Lapsed lähevad parki loodust vaatlema ja erinevatele küsimustele vastuseid otsima. Neljapäeval toimub lasteaias lindude tundmise viktoriin, kust võtavad osa 5-7a laste võistkonnad.






































Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.