Veebruari
teine nädal tõi meile tugevad miinuskraadid ja sillerdava päikese. Seda kasutasid kohe
ära Tuuletrolli, Tuulelaeva ja Tuulelohe rühmad. Tuuletroll uurib jää tekkimist
nii mullitaja kui veenõuga ja samas ka jää sulamist, ehk vee ringkäiku. Tore, et
sellega seostatakse ka värvusõpetust – külmad värvid. Tuulelaev aga uurib
kuidas vanasti nimetati veebruari - tuisukuu, hundikuu, küünlakuu. Vanasõnad,
mõistatused, ilmaennustused. See on jätk eelmise nädala raba teemale. Ja õues
päikese käes saab vaadata varjusid. Tuulelohe rühm uurib ka edasi loodusnähtusi:
tuul, valgus, vari, vesi. Teeb erinevaid katseid ja meisterdab tuulteroose.
Teine teema on erinevad riigid ja rahvad. Selle
teemaga tegelevad Tuulelipu ja Tuulepesa rühmad. Tuulelipp uurib, kas peale
eesti keele ja Eestimaa on olemas veel teisi keeli ja riike, milline on nende
inimeste nahavärv ja kombed. Lapsed külastavad muuseumitundi, kus räägitakse
sõprusest ja külla tuleb üllatuskülaline, kes pole eestlane. Lapsed õpivad
lugupidavat suhtumist erinevatest rahvustest inimestesse ja arutavad, kes võiks
olla sinu sõbrad.
Tuulepesa rühm uurib erinevaid rahvusi keelte järgi.
Lapsed saavad teada kui palju on maailmas keeli ja kes neid räägivad. Millised
on naaberriigid ja –keeled. Milline keel on lapse emakeel? Uuritakse sõnade kõla
ja võrreldakse sõnu erinevates keeltes. Lapsed õpivad kuulama
ja leiavad oma lemmiksõnad lauludes, luuletustes ja tunnevad rõõmu lausudes
sõnu eri intonatsioone kasutades .
Tublid on ka Tuuleveski rühm, kes tegeleb enda keha
tundmaõppimise ja tervisega ning Tuulekella rühm, kes uurib muinasjututegelasi. Tuulepesa rühma tegevuskava näeb SIIT .
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar
Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.