neljapäev, 14. veebruar 2019

Sõbrapäev

Täna tähistati lasteaia sõbrapäeva. Eelnevatel päevadel arutleti sõpruse ja sõbraliku käitumise ning sõprade üle, püüti leida igas kaaslases häid omadusi ja positiivseid sõnu, millega kaaslasi iseloomustada. Arutleti ka sõpruse üle looduses, kas loodus ja seal elavad taimed loomad saaksid olla sõbrad ja kuidas neile oma sõprust välja näidata.
Lapsed meisterdasid üksteisele kingitusi ja lustisid mängupeol, kohtusid naaberlasteaia lastega.











Veebruarikuu teise nädala tegemised

Veebruarikuu  teine nädalal on sõbrapäevanädal. Kõik nädalateemad on seotud sõpruse ja sõbraks olemisega. Tuulelaeva 3a lapsed uurivad, kes on nende sõbrad nii rühmas kui looduses.  Lisaks rühmakaaslastele jälgitakse looduskaameraid ja sõpru lasteaia puudel ning põõsastel. Lapsed kirjeldavad, kes on nende sõbrad, kuidas neid nimetatakse,  kuidas saab sõpra lohutada ning abistada. Tuulelohe 3a õpivad sõpradega suhtlema, neile omi tundeid väljendama. Abiks on Kiusamisest vaba programmi pildid ja jutukesed. Osaletakse sõbrapäeva tegevustes ning jagatakse sõprust laste, täiskasvanute kui ka lindude ja loomadega. Tuulepesa 4a lapsed õpivad iseloomustama iga oma rühmalast positiivselt, hea sõnaga, püüavad olla kaaslaste suhtes sallivad , sõbralikud, osavõtlikud ja abivalmid. Lapsed õpivad arusaamatutes kohtades vabandust paluma, harjutavad viisakusväljendeid. Selles rühmas algab ka kevadine seemnete külvamine aknalaua kastidesse. Tuuleratta 4a lapsed õpivad samuti kasutama positiivseid väljendeid kaaslaste kirjeldamisel. Mängitakse sõbrateemalisi mänge, koostatakse sõbra teemaline mõistekaart. Nädalateemat toetab Kiusamisest vaba lasteaia programm. Tuuletrolli 5a lapsed tutvuvad talviste looduse väljakutsetega ja külastavad Viimsi looduskeskust. Toimub sõpruskohtumine naaberlasteaia rümaga, kus koos sporditakse ning mängitakse. Kuna ka see rühm on Kiusamisest vaba lasteaia projektis, siis projekti materjalide abiga analüüsitakse sõprust ja sellega kaasnevat. Tuuleveski 5a lapsed tegelevad talispordialade ja sõprusega. Uuritakse talialasid, kus ja kuidas neid harrastada saab, proovitakse ise ka koos sõbraga kelgutada ja suusatada. Püütakse üksteist toetada ning julgustada, suheldakse sõbralikult ning abivalmilt. Sõbrapäeval küpsetatakse koos muhvineid. Tuulelipu 6a lapsed tutvuvad erinevate emotsioonidega ja püüavad kirjeldada, millistes situatsioonides need tekivad. Lapsed arutlevad, kui vajalik on sõprade olemasolu. Rühm külastab KUMU programmi „Täpi otsib sõpru“ Koos Tuulekella rühmaga toimub ühine mängupidu. Tuulekella 6a lapsed uurivad kodukohta- ja kodulinna. Millised on Tallinna tunnusobjektid, ehitused, asutused?  Lapsed uurivad kaarte, raamatuid, aga ka kaasaegseid vahendeid  (google maps, jt), millega saab kodulinnas orienteeruda. Loetakse muistendeid Tallinna kohta ja minnakse õppekäikudele. Loomulikult osaletakse sõbrapäeva üritustel.
See nädal on oluline ka selle poolest, et igasse rühma saabusid Räpina Aianduskoolist taimekasvatusprojekti „Tomatisõbrad“ taimed.



















teisipäev, 5. veebruar 2019

Veebruarikuu esimese nädala tegemised

Veebruarikuu  esimene nädalal Tuulelaeva 3a lapsed uurivad metsloomi. Jälgivad neid looduskaameratest ja videotest ning raamatutest.Lapsed oskavad nimetada  meie metsade loomi, kes magavad talveund. Lapsed õpivad loomade eest hoolitsemist ja nende jälgi talvisel lumel. Lasteaia õuealal proovitakse teha järgi loomade jälgi. Tuulelohe 3a lapsed uurivad oma elukohta Lasnamäed. Jalutuskäikudel õpitakse märkama linnaosa eripära. Arutletakse millised on laste kodud, milline võiks olla lapse kodu, tuba. Vaadeldakse ka lasteaeda, mis on lapsele koduks siis, kui vanemad on tööl. Tuulepesa 4a lapsed uurivad sellel nädalal külmadel aladel elavaid loomi: jääkarud, hülged, põhjapõdrad, pingviinid, polaarrebased ja –hundid. Abiks on lastele internetipildid ja videod. Võimalusel külastatakse Tallinna Loomaaeda.Tuuleratta 4a lapse tegelevad sõiduvahenditega. Milliste liiklusvahenditega saab läbida erinevaid vahemaid? Lapsed jagavad oma perede liikumisviise. Tuuletrolli 5a lapsed tegelevad talispordiga. Millised on talispordialad? Milliseid vahendeid kasutatakse? Kes on Eesti kuulsamad talisportlased? Kuidas saada heaks sportlaseks? Milliseid spordialasid saab harjutada lasteaias? Tuuleveski 5a lapsed uurivad muinasjutte. Lapsed võrdlevad erinevaid jutte, püüavad piltide järgi ära arvata tuntumaid muinasjutte. Tehakse raamatunäitust ja dramatiseeritakse üks laste lemmik muinasjutt. Tuulelipu 6a lapsed teevad tutvust hiina loomakalendriga. Erinevatel rahvastel on erinevad kultuurid ja ka kalendrid. Kuidas meie lastele sobib end samastada erinevate loomadega? Tuulekella 6a lapsed tegelevad arhitektuuri ja ehituskultuuriga. Külastatakse Linnamuuseumi, kus räägitakse „Keskaegse maja lugusid“ Lapsed arutlevad oma kodude üle, millises ajastus on see ehitatud, kuidas see on muutunud koduks. Mis teeb ühest majast kodu? Pere mõiste tänapäeval.