Lapsed meisterdasid üksteisele kingitusi ja lustisid mängupeol, kohtusid naaberlasteaia lastega.
Rohelise Kooli programmis osaleb 49000 kooli 64 maalt. Programmi juhib Foundation for Environmental Education (FEE) - valitsusväline heategevusele orienteeritud mittetulundusühing. Programmi tulemusena kasvab maailmas põlvkond põlvkonna järel keskkonnateadlikke inimesi. Nad kannavad programmis omandatut endaga kogu elu ning kasvatavad samas vaimus ka oma järeltulijaid.
neljapäev, 14. veebruar 2019
Sõbrapäev
Täna tähistati lasteaia sõbrapäeva. Eelnevatel päevadel arutleti sõpruse ja sõbraliku käitumise ning sõprade üle, püüti leida igas kaaslases häid omadusi ja positiivseid sõnu, millega kaaslasi iseloomustada. Arutleti ka sõpruse üle looduses, kas loodus ja seal elavad taimed loomad saaksid olla sõbrad ja kuidas neile oma sõprust välja näidata.
Lapsed meisterdasid üksteisele kingitusi ja lustisid mängupeol, kohtusid naaberlasteaia lastega.
Lapsed meisterdasid üksteisele kingitusi ja lustisid mängupeol, kohtusid naaberlasteaia lastega.
Veebruarikuu teise nädala tegemised
Veebruarikuu teine nädalal on
sõbrapäevanädal. Kõik nädalateemad on seotud sõpruse ja sõbraks olemisega.
Tuulelaeva 3a lapsed uurivad, kes on nende sõbrad nii rühmas kui looduses. Lisaks rühmakaaslastele jälgitakse
looduskaameraid ja sõpru lasteaia puudel ning põõsastel. Lapsed kirjeldavad,
kes on nende sõbrad, kuidas neid nimetatakse,
kuidas saab sõpra lohutada ning abistada. Tuulelohe 3a õpivad sõpradega
suhtlema, neile omi tundeid väljendama. Abiks on Kiusamisest vaba programmi
pildid ja jutukesed. Osaletakse sõbrapäeva tegevustes ning jagatakse sõprust laste,
täiskasvanute kui ka lindude ja loomadega. Tuulepesa 4a lapsed õpivad
iseloomustama iga oma rühmalast positiivselt, hea sõnaga, püüavad olla
kaaslaste suhtes sallivad , sõbralikud, osavõtlikud ja abivalmid. Lapsed õpivad
arusaamatutes kohtades vabandust paluma, harjutavad viisakusväljendeid. Selles
rühmas algab ka kevadine seemnete külvamine aknalaua kastidesse. Tuuleratta 4a
lapsed õpivad samuti kasutama positiivseid väljendeid kaaslaste kirjeldamisel.
Mängitakse sõbrateemalisi mänge, koostatakse sõbra teemaline mõistekaart.
Nädalateemat toetab Kiusamisest vaba lasteaia programm. Tuuletrolli 5a lapsed
tutvuvad talviste looduse väljakutsetega ja külastavad Viimsi looduskeskust.
Toimub sõpruskohtumine naaberlasteaia rümaga, kus koos sporditakse ning
mängitakse. Kuna ka see rühm on Kiusamisest vaba lasteaia projektis, siis
projekti materjalide abiga analüüsitakse sõprust ja sellega kaasnevat.
Tuuleveski 5a lapsed tegelevad talispordialade ja sõprusega. Uuritakse
talialasid, kus ja kuidas neid harrastada saab, proovitakse ise ka koos sõbraga
kelgutada ja suusatada. Püütakse üksteist toetada ning julgustada, suheldakse
sõbralikult ning abivalmilt. Sõbrapäeval küpsetatakse koos muhvineid. Tuulelipu
6a lapsed tutvuvad erinevate emotsioonidega ja püüavad kirjeldada, millistes
situatsioonides need tekivad. Lapsed arutlevad, kui vajalik on sõprade
olemasolu. Rühm külastab KUMU programmi „Täpi otsib sõpru“ Koos Tuulekella
rühmaga toimub ühine mängupidu. Tuulekella 6a lapsed uurivad kodukohta- ja
kodulinna. Millised on Tallinna tunnusobjektid, ehitused, asutused? Lapsed uurivad kaarte, raamatuid, aga ka
kaasaegseid vahendeid (google maps, jt),
millega saab kodulinnas orienteeruda. Loetakse muistendeid Tallinna kohta ja
minnakse õppekäikudele. Loomulikult osaletakse sõbrapäeva üritustel.
See nädal on oluline ka
selle poolest, et igasse rühma saabusid Räpina Aianduskoolist taimekasvatusprojekti
„Tomatisõbrad“ taimed.teisipäev, 5. veebruar 2019
Veebruarikuu esimese nädala tegemised
Veebruarikuu esimene nädalal Tuulelaeva
3a lapsed uurivad metsloomi. Jälgivad neid looduskaameratest ja videotest ning
raamatutest.Lapsed oskavad nimetada meie metsade loomi, kes magavad talveund.
Lapsed õpivad loomade eest hoolitsemist ja nende jälgi talvisel lumel. Lasteaia
õuealal proovitakse teha järgi loomade jälgi. Tuulelohe 3a lapsed uurivad oma
elukohta Lasnamäed. Jalutuskäikudel õpitakse märkama linnaosa eripära.
Arutletakse millised on laste kodud, milline võiks olla lapse kodu, tuba. Vaadeldakse
ka lasteaeda, mis on lapsele koduks siis, kui vanemad on tööl. Tuulepesa 4a
lapsed uurivad sellel nädalal külmadel aladel elavaid loomi: jääkarud, hülged,
põhjapõdrad, pingviinid, polaarrebased ja –hundid. Abiks on lastele
internetipildid ja videod. Võimalusel külastatakse Tallinna Loomaaeda.Tuuleratta 4a lapse
tegelevad sõiduvahenditega. Milliste liiklusvahenditega saab läbida erinevaid
vahemaid? Lapsed jagavad oma perede liikumisviise. Tuuletrolli 5a lapsed
tegelevad talispordiga. Millised on talispordialad? Milliseid vahendeid
kasutatakse? Kes on Eesti kuulsamad talisportlased? Kuidas saada heaks
sportlaseks? Milliseid spordialasid saab harjutada lasteaias? Tuuleveski 5a
lapsed uurivad muinasjutte. Lapsed võrdlevad erinevaid jutte, püüavad piltide
järgi ära arvata tuntumaid muinasjutte. Tehakse raamatunäitust ja
dramatiseeritakse üks laste lemmik muinasjutt. Tuulelipu 6a lapsed teevad
tutvust hiina loomakalendriga. Erinevatel rahvastel on erinevad kultuurid ja ka
kalendrid. Kuidas meie lastele sobib end samastada erinevate loomadega?
Tuulekella 6a lapsed tegelevad arhitektuuri ja ehituskultuuriga. Külastatakse
Linnamuuseumi, kus räägitakse „Keskaegse maja lugusid“ Lapsed arutlevad oma
kodude üle, millises ajastus on see ehitatud, kuidas see on muutunud koduks.
Mis teeb ühest majast kodu? Pere mõiste tänapäeval.
Tellimine:
Postitused (Atom)