Veebruarikuu teine nädalal on
sõbrapäevanädal. Kõik nädalateemad on seotud sõpruse ja sõbraks olemisega.
Tuulelaeva 3a lapsed uurivad, kes on nende sõbrad nii rühmas kui looduses. Lisaks rühmakaaslastele jälgitakse
looduskaameraid ja sõpru lasteaia puudel ning põõsastel. Lapsed kirjeldavad,
kes on nende sõbrad, kuidas neid nimetatakse,
kuidas saab sõpra lohutada ning abistada. Tuulelohe 3a õpivad sõpradega
suhtlema, neile omi tundeid väljendama. Abiks on Kiusamisest vaba programmi
pildid ja jutukesed. Osaletakse sõbrapäeva tegevustes ning jagatakse sõprust laste,
täiskasvanute kui ka lindude ja loomadega. Tuulepesa 4a lapsed õpivad
iseloomustama iga oma rühmalast positiivselt, hea sõnaga, püüavad olla
kaaslaste suhtes sallivad , sõbralikud, osavõtlikud ja abivalmid. Lapsed õpivad
arusaamatutes kohtades vabandust paluma, harjutavad viisakusväljendeid. Selles
rühmas algab ka kevadine seemnete külvamine aknalaua kastidesse. Tuuleratta 4a
lapsed õpivad samuti kasutama positiivseid väljendeid kaaslaste kirjeldamisel.
Mängitakse sõbrateemalisi mänge, koostatakse sõbra teemaline mõistekaart.
Nädalateemat toetab Kiusamisest vaba lasteaia programm. Tuuletrolli 5a lapsed
tutvuvad talviste looduse väljakutsetega ja külastavad Viimsi looduskeskust.
Toimub sõpruskohtumine naaberlasteaia rümaga, kus koos sporditakse ning
mängitakse. Kuna ka see rühm on Kiusamisest vaba lasteaia projektis, siis
projekti materjalide abiga analüüsitakse sõprust ja sellega kaasnevat.
Tuuleveski 5a lapsed tegelevad talispordialade ja sõprusega. Uuritakse
talialasid, kus ja kuidas neid harrastada saab, proovitakse ise ka koos sõbraga
kelgutada ja suusatada. Püütakse üksteist toetada ning julgustada, suheldakse
sõbralikult ning abivalmilt. Sõbrapäeval küpsetatakse koos muhvineid. Tuulelipu
6a lapsed tutvuvad erinevate emotsioonidega ja püüavad kirjeldada, millistes
situatsioonides need tekivad. Lapsed arutlevad, kui vajalik on sõprade
olemasolu. Rühm külastab KUMU programmi „Täpi otsib sõpru“ Koos Tuulekella
rühmaga toimub ühine mängupidu. Tuulekella 6a lapsed uurivad kodukohta- ja
kodulinna. Millised on Tallinna tunnusobjektid, ehitused, asutused? Lapsed uurivad kaarte, raamatuid, aga ka
kaasaegseid vahendeid (google maps, jt),
millega saab kodulinnas orienteeruda. Loetakse muistendeid Tallinna kohta ja
minnakse õppekäikudele. Loomulikult osaletakse sõbrapäeva üritustel.
See nädal on oluline ka
selle poolest, et igasse rühma saabusid Räpina Aianduskoolist taimekasvatusprojekti
„Tomatisõbrad“ taimed.Rohelise Kooli programmis osaleb 49000 kooli 64 maalt. Programmi juhib Foundation for Environmental Education (FEE) - valitsusväline heategevusele orienteeritud mittetulundusühing. Programmi tulemusena kasvab maailmas põlvkond põlvkonna järel keskkonnateadlikke inimesi. Nad kannavad programmis omandatut endaga kogu elu ning kasvatavad samas vaimus ka oma järeltulijaid.
Tellimine:
Postituse kommentaarid (Atom)
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar
Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.