Aprilli
kolmas nädal toob huvi putukate ja loomade vastu.
Tuulepesa 3a lapsed uudistavad kevadet lasteaia õuealal. Püütakse märgata ja
nimetada kevade tunnuseid ning kirjeldada, kuidas need ajaga muutunud on.
Lapsed otsivad õuealalt putukaid: mesilasi, sipelgaid, lepatriinusid. Püütakse leida
sipelgapesa ja jälgida sipelgate tegevust. Lapsed mängivad käe- ja rütmimängu "Sinilill
ja mesilane". Ka Tuulelipu 3a lapsed tegelevad sitikate ja satikatega.
Lapsed püüavad märgata ja nimetada sipelgat, liblikat, mesilast, kärbest ja
lepatriinut. Toas uuritakse samu putukaid, nende kehaosi, elukohti
pildiraamatutest. Putukate nimetusi korratakse luuletuste, rütmisalmide ja käemängude abil. Tuulelaeva 4a
lapsed uurivad ka putukaid, nende arengut,
elupaiku ja kasulikkust. Esmaspäeval tehakse tutvust lepatriinuga, teisipäeval
liblikaga ja kolmapäeval teoga. Lapsed jälgivad looduskaameraid ja filme
pisiputukate ja loomade elust. Lapsed õpivad luuletust "Kollane
liblikas". Tuulelohe 4a lapsed räägivad loodushoiust ja jüripäevast.
Täpsemalt jäätmetest ja prügist. Kuidas satub prügi loodusesse, mida saab teha
jäätmetega. Kuidas lapsed saavad prügi sorteerida ja jäätmeid taaskasutada. Mis
päev on jüripäev ja millised on olnud selle päeva kombed? Nendele küsimustele
aitab vastuseid leida raamat „Nähka looduslood“. Tuuleratta 5a lapsed räägivad
rebasest ja hundist. Kuidas elavad kiskjad eesti metsades. Lapsed otsivad
vastuseid raamatutest Renne “Põnev
loodus: hunt” ja Olga Volkova "Mina olen Rebane". Lapsed vaatavad multifilmi
Reinuvader Rebasest, loevad muinasjuttu ja vaatavad lavastust „Hunt ja seitse kitsetalle“. Lapsed
õpivad kirjeldama loomi looduses ja mängudes. Tuuletrolli 6a lapsed tuletavad
meelde sõna „elurikkus“ ja taimed, mida on käsitlenud Suures Taimejahis.
Jälgitakse looduskaameraid ja arutletakse inimtegevuse üle ümbritsevas
keskkonnas. Tuuleveski 6a lapsed uurivad
internetti. Lapsed saavad teada, millised võivad olla ekraani taga istumise
mõjud tervisele. Lapsed saavad teada, mis on internet, kuidas seda kasutada.
Millised on veebilehed, kus võiks lapsed käia? Abiks tuleb multikas "Jänku-Juss
õpib interneti ohutust". Lapsed räägivad kodustest nutivahenditest ja
nende kasutamisest. Kes ja kui palju neid kasutab? Lapsed püüavad oskuslikult
koos internetti kasutada.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar
Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.