Aprilli esimene nädal on kevadpühade
ootamise nädal. Kuigi enamus lapsi on kodus, on õpetajad välja otsinud
huvitavad tegevused, mida saab ka kodus teha, kes ELIISi külastab. Tuulepesa 3a
lapsed tutvuvad munapühade traditsioonide ja ettevalmistustega. Lapsed mängivad
kanaperega. Kes on kana, kukk ja tibud , kus ja kuidas nad elavad. Loetakse
munapühade luuletust ja muinasjuttu, meisterdatakse ja värvitakse mune. Õues
otsitakse kevadet, kevadlilled, pungad puudel, kevadine ilm ja linnulaul.
Tuulelipu 3a lapsed tutvuvad samuti munapühade traditsioonidega. Lastega saab
vaadelda pühade ilma ja loodust. Erilist tähelepanu pööratakse kevadlindudele,
puude pungadele ja lilledele. Lapsed loevad kevadluuletust ja värvivad mune.
Tuulelaeva 4a lapsed uurivad munapühadega seotud tegevusi, toite, kombeid.
Kevadpühad
on saabumas, kuidas pühi tähistamine kodus, lasteaias. Kes on lasteaias, saavad
koos õpetajaga kaunistada rühmaruumi. Koos meisterdatakse pühadekaarti. Uudistamist
jätkub ka õue. Tuulelohe 4a lapsed jälgivad pingsalt kevadlinde. Neid saab
vaadata nii lasteaia õues kui meediast ja raamatutest. Lapsed proovivad vahet
teha musträstal ja kuldnokal. Kuulatakse lindude hääli. Koos loetakse luuletusi
ja jutukesi, nagu E. Raud "Linnupesa" ja
M. Sillaots "Salme
ootab kevadpühi". Tuuleratta 5a lapsed püüavad kirjeldada tuntumaid munapühadega seotud rahvakombeid ja tegevusi.
Lapsed meisterdavad lihavõttejänese ja kuulavad juttu "Midli-Madli otsib
lihavõttejänest". Tore on mängida mänge ."Lihavõttejänesed peidavad
mune“ ja "Muna veeretamine".
Tuuletrolli 6a lapsed arutlevad pühade erinevate nimetuste: kevadpühad,
lihavõtted, munadepühad, kiigepühad üle. Tuletatakse meelde kevadpühade
kombestikku, oskab seda seostada oma pere traditsioonidega. Loetakse luuletust
L. Tungal "Lihavõttejänes". Külvatakse muru ja vaadeldakse lilli ning
linde. Tuuleveski 6a lapsed püüavad aru saada kevadpühade mõttest, räägitakse
pühadekommetest. Mõtestatakse lahti nimetusi: kevadpühad, munadepühad,
lihavõtted, kiigepühad, ülestõusmispühad. Õues toimuvas hommikuringis uuritakse
õuealal kasvavaid taimi, lilli- milliseid tunneme? Vaatleme linde- keda näeme?
Milliseis muutusi märkame. Loetakse juttu Heljo Mänd "Pühadepabin".Rohelise Kooli programmis osaleb 49000 kooli 64 maalt. Programmi juhib Foundation for Environmental Education (FEE) - valitsusväline heategevusele orienteeritud mittetulundusühing. Programmi tulemusena kasvab maailmas põlvkond põlvkonna järel keskkonnateadlikke inimesi. Nad kannavad programmis omandatut endaga kogu elu ning kasvatavad samas vaimus ka oma järeltulijaid.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar
Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.