Septembri
kolmanda nädalaga algab sügis. Kõikide rühmade teemad
olid seotud sügisega. Lapsed jälgisid sügise tunnuseid, tegid ilmavaatlusi.
Jälgisid puude ja loomade elu sügisel.Uurisid ja maitsesid puu- ja aedvilju.
Tuulepesa komeaastased uurisid ja jätsid meelde
lasteaiaõue puud, kuulasid kuidas tuul puhub ja kiigutab oksi. Õpetaja mängis
lastega toredat mängu, kus linnud pidid
otsima oma kodupuud. Lehti, oksi ja vilju toodi ka tuppa, et nendega mängida.
Puude nimesid aitasid meelde jätta ka
kirjanduspalad, mistatused ning luuletused.
Tuuleratta rühma kolmeaastased aga korjasid mängult igal päeval erinevaid
köögivilju. Uurisid nende välimust, lõikasid katki ja vaatasid sisemust.
Püüdsid lugeda õuna seemneid. Nuusutasid ja maitsesid ning lõpuks tegid endile
võileiva värske kurgiga ja salati.
Tuuleveski rühma nelja-aastased uurisid lasteaia
õuealal kasvavaid puid ja taimi, ning vaatasid, millised viljad kellelgi on.
Lapsed võrdlesid päris vilju piltidel olevate viljadega. Lõpuks arutasid, mida
nendest viljadest teha saab, kas meisterdada või hoidist valmistada. Tore oli
tuttavat „Naerise“ lugu lavastada.
Kuueaastased Tuulelohe ja Tuulelaeva lapsed uurisid
sügist nii lasteaia õues kui Kadriorus. Tuulelaeva rühm käis pargis jalutamas,
aga Tuulelohe rühm KUMUs. Käidi turul aedvilju vaatamas ja korjati lehti
kuivatamiseks. Lapsed püüdsid kõigi viie meelega sügist tunnetada. Lõpuks valmistasid
ühed puuviljasalati ja teised aedviljasalati. Maitsvad olid mõlemad.
Meie lasteaia viieaastased – Tuulekella ja Tuulelipu
lapsed uurisid aga loomade maailma sügisel. Lapsed vaatasid raamatuid,
interaktiivset loomaaeda ja lõpuks külastasid päris loomaaeda. Koos uuriti
loomade eluviise, erinevate loomade käitumist sügisel, miks on loomaaeda vaja. Tuulelipu
rühm arutles lisaks ka mõistet üle, mis on sugupuu, millised on peremudelid ja
kuidas kutsutakse loomade lapsi.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar
Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.