esmaspäev, 25. september 2017

Septembri kolmanda nädala tegemised

Septembri kolmanda nädalaga algab sügis. Kõikide rühmade teemad olid seotud sügisega. Lapsed jälgisid sügise tunnuseid, tegid ilmavaatlusi. Jälgisid puude ja loomade elu sügisel.Uurisid ja maitsesid puu- ja aedvilju.
Tuulepesa komeaastased uurisid ja jätsid meelde lasteaiaõue puud, kuulasid kuidas tuul puhub ja kiigutab oksi. Õpetaja mängis lastega toredat mängu, kus  linnud pidid otsima oma kodupuud. Lehti, oksi ja vilju toodi ka tuppa, et nendega mängida. Puude nimesid aitasid  meelde jätta ka kirjanduspalad, mistatused ning luuletused.
Tuuleratta rühma kolmeaastased aga  korjasid mängult igal päeval erinevaid köögivilju. Uurisid nende välimust, lõikasid katki ja vaatasid sisemust. Püüdsid lugeda õuna seemneid. Nuusutasid ja maitsesid ning lõpuks tegid endile võileiva värske kurgiga ja salati.
Tuuleveski rühma nelja-aastased uurisid lasteaia õuealal kasvavaid puid ja taimi, ning vaatasid, millised viljad kellelgi on. Lapsed võrdlesid päris vilju piltidel olevate viljadega. Lõpuks arutasid, mida nendest viljadest teha saab, kas meisterdada või hoidist valmistada. Tore oli tuttavat „Naerise“ lugu lavastada.
Kuueaastased Tuulelohe ja Tuulelaeva lapsed uurisid sügist nii lasteaia õues kui Kadriorus. Tuulelaeva rühm käis pargis jalutamas, aga Tuulelohe rühm KUMUs. Käidi turul aedvilju vaatamas ja korjati lehti kuivatamiseks. Lapsed püüdsid kõigi viie meelega sügist tunnetada. Lõpuks valmistasid ühed puuviljasalati ja teised aedviljasalati. Maitsvad olid mõlemad.

Meie lasteaia viieaastased – Tuulekella ja Tuulelipu lapsed uurisid aga loomade maailma sügisel. Lapsed vaatasid raamatuid, interaktiivset loomaaeda ja lõpuks külastasid päris loomaaeda. Koos uuriti loomade eluviise, erinevate loomade käitumist sügisel, miks on loomaaeda vaja. Tuulelipu rühm arutles lisaks ka mõistet üle, mis on sugupuu, millised on peremudelid ja kuidas kutsutakse loomade lapsi.








Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.