Täna arutasime millistest suurematest spordivõistlustest võtame lastega osa ja milliseid korraldame lasteaias sellel kevadel
Protokoll asub siin
Rohelise Kooli programmis osaleb 49000 kooli 64 maalt. Programmi juhib Foundation for Environmental Education (FEE) - valitsusväline heategevusele orienteeritud mittetulundusühing. Programmi tulemusena kasvab maailmas põlvkond põlvkonna järel keskkonnateadlikke inimesi. Nad kannavad programmis omandatut endaga kogu elu ning kasvatavad samas vaimus ka oma järeltulijaid.
kolmapäev, 20. märts 2019
esmaspäev, 18. märts 2019
Märtsikuu kolmanda nädala tegemised
Märtsikuu
kolmas nädal toob lasteni astronoomilise kevade
alguse aga jätkub ka teatrikuu teema. Tuulelaeva 3a lapsed vaatavad kevade
saabumist looduskaameratest ja lähevad õue kevadele tere ütlema. Vaadeldakse
jää ja lume sulamist, uuritakse lindude pesakaste, lumikellukesi põõsa all.
Lapsed püüavad kevadvetele teed teha ja laevukesi ujutada. Tuulelohe 3a lapsed
uurivad samuti esimesi kevadetunnuseid õues ja raamatutest. Õu on juba nii
puhas lumest ja jääst, et saab liikumismänge mängida. Tuulepesa 4a lapsed
õpivad tundma esimesi kevadlilli, mis kasvavad meie lasteaia õuel põõsa all. Käiakse
jalutamas lasteaia lähitänavatel ja uuritakse kevadetunnuseid. Lisaks taimedele
jälgitakse ka lindude ja loomade käitumist kevadel, võib-olla märgatakse ka
rändlindude saabumist. Lapsed koostavad ilmavaatluse tabeli selle nädala kohta.
Tuuleratta 4a lapsed tegelevad meediaga,
kuna on ka meedianädal. Lapsed vaatavad, mis asjad on arvuti, telefon, ajaleht,
projektor, kaamera ja televiisor. Koos õpetaja abiga püütakse teha väikest
filmiklippi. Muidugi jälgitakse ka loodust. Tuuletrolli rühma 5a lapsed
tegelevad kombekusega. Milline on viisakas käitumine ja viisakusväljendid?
Sellele aitavad kaasa raamat „Preili Milli kombekool“ ja õppekäik Estonia
teatri balletitundi. Tuuleveski 5a lapsed räägivad kevadeootusest. Mille järgi
võib öelda, et kevad hakkab tulema ja mille järgi võib öelda, et kevad ongi
käes? Millised linnud kuulutavad kevadet? See rühm kaardistab kevadet meie
lasteaia õuel. Tuulelipu 6a lapsed külastavad teatrit, uurivad teatriga seotud
elukutseid. Lapsed valivad lood, mida võik kaaslastega lavastusmänguna teistele
esitada, meisterdavad dekoratsioonid ja püüavad ära mängida. Tuulekella 6a
lapsed tegelevad ka kevadega ja koostavad kevade mõistekaardi. Koos püütakse
leida seletust mõistele „pööripäev“. Kõigis rühmades arenevad jõudsalt Räpina
Aianduskooli taimeprojekti tomatid. Mõnedes rühmades on juba esimesed viljaalged
olemas. Lapsed mõõdavad, uurivad, kastavad, väetavad ja istutavad suurematesse
nõudesse, et ikka tõelisi vilju lõpuks maitsta.
neljapäev, 14. märts 2019
esmaspäev, 11. märts 2019
Märtsikuu teise nädala tegemised
Märtsikuu teine nädal on emakeele- ja
teatrinädal. Tuulelaeva 3a lapsed uurivad kevadetunnuseid läbi kauniemakeele ja
eesti lastekirjanduse lõbusate lugude. Tuulelohe 3a lapsed saavad teada, mida
tähendab emakeel ja et igal rahval on oma emakeel ning, mis on teater. Lapsed
mängivad näpu- ja käpiknukkudega erinevaid lavastusmänge. Tuulepesa 4a lapsed räägivad
keeltest, mida rühma lapsed oma peredes kasutavad. Lapsed saavad teada, et igal
rahvusel on oma keel ja see rikastab meie elu ning me suhtume sellesse
sallivalt. Tuuleratta 4a lapsed valisid
lavastusmänguks „Kevadhaldja“ muinasjutu, mille tarbeks meisterdavad ise
peakatted ja dekoratsioonid. Lapsed tutvuvad varjuteatriga ning külastavad
päris NUKU teatrit. Tuuletrolli 5a lapsed jätkavad meelte ja mõtlemise teemat.
Kuidas laps tajub kunsti, mis toimub sellel ajal tema peas. Kuidas tekib mõte,
tunne? Tuuleveski 5a lapsed arutlevad, mis on teatris päriselt, mis mängult.
Milliseid teatreid on olemas? Millised ametid on teatris? Lapsed lähevad
Estonia teatrisse teatrimängu mängima. Kindlasti uurivad nad ka eesti keele
kauneid sõnu ja koostavad nendest väikese raamatu. Tuulelipu 6a lapsed uurivad
Tallinna teatreid, nende mängukavasid ja näitlejaid ning muud teatripersonali.
Miks on teatrit vaja ja kuidas teater lapsi saab õpetada? Tuulekella 6a lapsed
tegelevad erinevate ametitega. Mis tähendab väljend „Töö kiidab tegijat“? Mis tähendab vastutus tehtud töö eest?
Arutletakse emakeele, selle tähtsuse ja hoidmise üle.
Loomulikult jätkub Räpina aiandusprojekti tomatitaimede jälgimine ja kasvatamine.
Loomulikult jätkub Räpina aiandusprojekti tomatitaimede jälgimine ja kasvatamine.
kolmapäev, 6. märts 2019
Ablas tigu
Tulelaeva rühmas elab tigu, kes vahel teeb ka pisikest pahandust. Tomatisõprade projektis tuleb taimi igal nädalal mõõta ning kirja panna. Nii reedel lapsed koos õpetajaga tegidki. Kui aga esmaspäeval lasteaeda tuldi, siis oli pool tabelit ära söödud.
esmaspäev, 4. märts 2019
Märtsikuu esimese nädala tegemised
Märtsikuu
esimene nädal on vastlapäeva ja naistepäeva nädal. Hoo
on sisse saanud ka tomatitaimed. Mõnes rühmas on juba esimesed õienupud paistmas.
Tuulelaeva 3a lapsed räägivad
vastlapäevast. Lapsed tuletavad meelde, milliseid tähtpäevi on nad veel
tähistanud. Loetakse koos raamatut „Vastlamuinasjutt“. Tutvutakse vastlakommete
ja söökidega. Kui võimalik, siis tehakse üks vastlaliug ka. Tuulelohe 4a lapsed
räägivad eestlaste rahvakommetest, rahvajuttudest. Liulaskmise asemel mängivad
lapsed eesti rahvamänge ja laulumänge. Proovitakse vastlavurri keerutamist. Tuulepesa
4a lapsed uurivad erinevaid ameteid. Räägitakse nende vajalikkusest ja õppimise
tähtsusest. Ameteid uuritakse piltidelt ja koduste käest. Arutletakse, kelleks
tahaksid lapsed saada. Tuuleratta 4a lapsed peavad raamatunädalat. Arutletakse järgnevate
tegevuste üle juttudes. Võrreldakse juttu ja muinasjuttu. Tehakse lemmikraamatutest
näitus. Tuuletrolli 5a lasetel tuleb meelte nädal. Iga päeval uuritakse
erinevaid meeli: kuulamist, nägemist, maitsmist, haistmist, tundmist.
Tuuleveski 6a lapsed uurivad värvitoone ja nende segamist. Mida värvid meile
räägivad, milliseid emotsioone tekitavad.
Tuulelipu 6a lapsed sukelduvad keskaega ja lähevad Tallinna
Linnamuuseumi seda uurima. Mida üldse tähendab keskaeg j kuidas siis elati?
Tuulekella 6a lapsed tegelevad kombeka käitumisega. Abiks võetakse Lahediku
käitumiskool. Milliseid oskusi annavad lapsevanemad edasi lastele. Mõiste „Hea
lastetuba“
Tellimine:
Postitused (Atom)