esmaspäev, 17. veebruar 2020

Veebruarikuu kolmanda nädala tegemised

Veebruari kolmas nädal toob lasteaeda Räpina Aianduskooli taimekasvatusprojekti „Sõprusaterad“. Eelmisel nädalal saabusid seemned ja sellel nädalal hakatakse külvama. Teine tähtis teema on Eesti Vabariigi sünnipäev. Sellel aastal sidusime aastapäeva eesti rahvajuttude aastaga. Kõik rühmad loevad eesti rahvajutte ja kaunistavad pidusaali rahvajuttude teemaliselt.
Tuulepesa 3a lapsed loevad erinevaid muinas- ja rahvajutte ja püüavad arvata, mida saab neist õppida. Tore jutt on  „Jänese uued saapad“. Sõprusteradega seotakse muinasjutt „Printsess herneteral“. Lapsed tutvuvad Eesti riigi sümboolikaga, võtavad osa piduhommikust. Tuulelipu 3a lapsed saavad teada, mis on Eesti, Eesti kaart, eesti lipp. Lapsed räägivad oma kodust ja Eestimaast. Tuulelaeva 4a lapsed räägivad emakeelest ja isamaast, oma kodukohast. Uuritakse Eesti kaarti ja Tallinna pilte. Lauldakse laulu „Mu koduke on tilluke“. Tuulelohe 4a lapsed vestlevad erinevatest rahvustest, kes elavad Eestis ja keeltest, mida inimesed räägivad. Lapsed kuulavad erinevaid keeli. Lapsed kordavad üle Eesti riigi sümbolid ja tunnused, vaadatakse kaarti.  Tuuleratta 5a lapsed räägivad Eesti Vabariigist ja riiklikest pühades. Millised on riigi sümbolid ja kuidas neid kasutatakse. Lapsed uurivad, mis rahvusest lapsed käivad nende rühmas. Milliseid rahvusi ja riike on nad kohanud või külastanud. Lapsed tutvuvad erinevate keeltega, mis on ja ei ole eesti keelega  sarnased. Tuuletrolli 6a lapsed lähevad linnaekskursioonile, et vaadata kuidas linn valmistub eesti vabariigi sünnipäevaks. Millised on riigi tähtsamad hooned ja kes on riigi kõige tähtsamad ametikohad. Lapsed õpivad selgeks hümni sõnad. Tuuleveski 6a lapsed räägivad Eesti riigist ja tema naaberriikidest. Lapsed tutvuvad riigi juhtimisega.

















neljapäev, 13. veebruar 2020

Algab Räpina Aianduskooli taimekasvatusprojekt Sõprustera

Sellel aastal algab sõbrapäeval Sõprustera projekt. See on selline projekt, kus Räpina Aianduskool kutsub lapsi kasvatama taimi. Sellel aastal kasvatame lill- ja söögihernest. Räpina aianduskooli poolt toetavad projekti aednikuõpilased, kes pakendasid seemned ja panid need posti. Noored aednikud annavad ka videote abil juhiseid, kuidas taimede eest hoolitseda. Meie lasteaiast osalevad projektis kõik aiarühmad. Seemnepakid ongi juba lasteaeda jõudnud. Rohkem saab projektist teada SIIT

Pakis oli tore tervituskiri


ja seemned



Lasteaias on olemas ka vajalik muld ja väetis




Nii et alustame!






kolmapäev, 12. veebruar 2020

Soov saada õppeaed

Tallinna linn  kuulutas välja projektikonkursi linnaaedade loomiseks. ka Tuule lasteaed soovib saada väikest õppeaeda. Algus on juba tehtud. Igal aastal osalevad lapsed Räpina Aianduskooli taimekasvatusprojektis. Selles aiaosas on Darwini aed ja lauad-pingid juba olemas. Nüüd oleks vaja kasvuhoonet ja kastmisnõu ning kompostrit. Tuuletrolli lapsed aitasid koostada eskiisi.


esmaspäev, 10. veebruar 2020

Veebruarikuu teise nädala tegemised

Veebruari teine nädal on sõbranädal. Lapsed märkavad sõpru enda ümber, looduses, loomariigis ja ka internetis. Tuulepesa 3a lapsed kuulavad erinevaid rahvajutte ja jälgivad, millised tegelased on juttudes ja kuidas nad omavahel läbi saavad. Uuritavateks juttudeks on E.Peterson-Särgava ."Rebane varastab  taadi  kalad" ja teised loomamuinasjutud. Tuulelipu 3a lapsed õpivad selgeks paar sõbrapäeva luuletust. Lapsed räägivad sõpradest ja sõprusest. Koos meisterdatakse sõbrapäeva kaarti, et need kaaslastele kinkida. Tuulelaeva 4a lapsed õpivad nimetama oma sõprade nimesid ja häid omadusi. Lapsed uurivad, mis teeb sõbrale head meelt ja rõõmu. Lapsed räägivad ka loomadest- sõpradest. Lapsed teevad sõpradele väikese kingituse. Tuulelohe 4a lapsed tutvuvad eesti rahvajuttude ja nende tegelaste ning illustratsioonidega. Rahvajutud  "Rebane varastab taadi kalad", "Pilleke paksus metsas", A. Kitzberg " Üks õpetlik jutt". Esimese jutu lapsed dramatiseerivad magnettahvlil. Tuuleratta 5a lapsed räägivad digisõprusest ja digimaailmast. Neid aitab Kiusamisest vaba programm ja lillad karud. Lapsed arutavad kes on sõbrad ja kuidas neid peaks hoidma. Veebist vaadatakse filme "Jänku Jussi internetimaailm" ja mängitakse nutimänguasjadega õpetlikke mänge. Tuuletrolli 6a lapsed tegelevad põhjalikult interneti turvalisusega. Millised ohud tulevad koos internetimängudega, kuidas kasutada fotosid ja videosid?  Lapsed vaatavad õpetlikke filme "Ohtlik video", "Ära tantsi huntidega", "Suhtle viisakalt", „Netilammaste video "99"“. Nädala lõpetuseks arutletakse, kuidas mõista vanasõna „Sõpra tuntakse hädas“.  Tuuleveski 6a lapsed räägivad sellel nädalal tunnetest. Kuidas olla kaaslaste suhtes salliv, sõbralik, tähelepanelik ja abivalmis. Lapsed püüavad kirjeldada oma parimaid sõpru. Räägitakse ka negatiivsetest  tunnetest ja kuidas nendega hakkama saada. Puudutatakse ka tarka ja viisakat käitumist internetis.



























neljapäev, 6. veebruar 2020

Töörühma koosolek

Töörühm tuli kokku, et analüüsida keskkonnaülevaatuse tulemusi. Lasteaed sammub tasapisi edasi. Lasteaia B korpus on saanud uued tuulekoja uksed. Nüüd peaks olema ka veidi väiksem soojakadu. Lapsed on õppinud toitu paremini hindama.  Õueaiandus peaks edenema. Koosoleku protokoll asub siin.


esmaspäev, 3. veebruar 2020

Veebruarikuu esimese nädala tegemised

Veebruari esimene nädal on seotud inimese keha, tervise ja eriti hammastega, sest lasteaeda külastavad hambaarstid, kes viivad läbi hommikuringe ja kontrollivad laste hambaid. Tuulepesa 3a lapsed uurivad hambaid, saavad teada, mis on hambahari ja hambapasta, kes on hammaste sõbrad ja vaenlased. Vesteldakse ka hambaarsti juures käimise kogemusest. Õpitakse koos hammaste eest hoolitsema. Unejutuks on T.Egren "Sööbik ja Pisik". Tuulelipu 3a lapsed õpivad ennast tundma. Kes ma olen, kas poiss või tüdruk, mis mu nimi on, millised on minu kehaosad. Lapsel on ka meeled. Neid vaadatakse Jussi multikatest. Erilist tähelepanu pööratakse maitsemeelele ja hammastele. Vaadatakse üle tegevused hammastega (hammaste pesemine, tervislik toit, hambaarsti juures käimine). Tuulelaeva 4a lapsed uurivad inimese keha ja põhjalikumalt südant. Miks meil on süda, kuidas ta töötab ja kuidas laps saab oma südamele head teha ning hoida. Uuritakse raamatut “Inimese keha”, lauldakse laulu “Süda tuksub” ja loetakse juttu “Sööbik ja pisik” Õues tehakse ümber maja kiirkõndi ja uuritakse, kuhu küll talv on jäänud. Tuulelohe 4a lapsed alustavad ka oma näo uurimisega. Mis mu näos on, miks neid näo osi vaja on. Mis on mul suus, miks on hambaid vaja ja kuidas nende eest hoolitseda. Kes on hambaarst ja teda ei pea kartma. Kuidas saada sõbraks hammaste ja hambaarstiga. Millised on loomade hambad? Lapsed vaatavad multifilmi "Juss ei taha hambauke" Tuuleratta 5a lapsed teevad samuti tutvust hammaste ja hambaarstiga. Abiks on mitmeid raamatuid: "Hambaraamat. Kõik sinu piimahammastest." (I. Radünz, T. Röhner), "Inimkeha atlas" lk 13, "Minu keha raamat" (Ma hoolitsen oma keha eest") Tuuletrolli rühma 6a lapsed õpivad ennast tundma. Lapsed õpivad siseorganeid, meeleelundeid, eriti hambaid ja toitumist. Koos tehakse katseid “Valged hambad” (muna pannakse erinevatesse lahustesse seisma) ja loetakse juttu F. Raim "Jutt jõehobust, kellel valutasid hambad" Tuuleveski 6a lapsed räägivad oma kodust. Kes on nende pered, millised on tänapäeval erinevad pered, kes sinna kuuluvad. Uuritakse “Meie pere” raamatut