Veebruari
kolmas nädal toob lasteaeda Räpina Aianduskooli
taimekasvatusprojekti „Sõprusaterad“. Eelmisel nädalal saabusid seemned ja
sellel nädalal hakatakse külvama. Teine tähtis teema on Eesti Vabariigi
sünnipäev. Sellel aastal sidusime aastapäeva eesti rahvajuttude aastaga. Kõik
rühmad loevad eesti rahvajutte ja kaunistavad pidusaali rahvajuttude teemaliselt.
Tuulepesa 3a lapsed
loevad erinevaid muinas- ja rahvajutte ja püüavad arvata, mida saab neist
õppida. Tore jutt on „Jänese uued saapad“.
Sõprusteradega seotakse muinasjutt „Printsess herneteral“. Lapsed tutvuvad
Eesti riigi sümboolikaga, võtavad osa piduhommikust. Tuulelipu 3a lapsed saavad
teada, mis on Eesti, Eesti kaart, eesti lipp. Lapsed räägivad oma kodust ja
Eestimaast. Tuulelaeva 4a lapsed räägivad emakeelest ja isamaast, oma
kodukohast. Uuritakse Eesti kaarti ja Tallinna pilte. Lauldakse laulu „Mu
koduke on tilluke“. Tuulelohe 4a lapsed vestlevad erinevatest rahvustest, kes
elavad Eestis ja keeltest, mida inimesed räägivad. Lapsed kuulavad erinevaid
keeli. Lapsed kordavad üle Eesti riigi sümbolid ja tunnused, vaadatakse kaarti.
Tuuleratta 5a lapsed räägivad Eesti
Vabariigist ja riiklikest pühades. Millised on riigi sümbolid ja kuidas neid
kasutatakse. Lapsed uurivad, mis rahvusest lapsed käivad nende rühmas.
Milliseid rahvusi ja riike on nad kohanud või külastanud. Lapsed tutvuvad
erinevate keeltega, mis on ja ei ole eesti keelega sarnased. Tuuletrolli 6a lapsed lähevad
linnaekskursioonile, et vaadata kuidas linn valmistub eesti vabariigi
sünnipäevaks. Millised on riigi tähtsamad hooned ja kes on riigi kõige
tähtsamad ametikohad. Lapsed õpivad selgeks hümni sõnad. Tuuleveski 6a lapsed
räägivad Eesti riigist ja tema naaberriikidest. Lapsed tutvuvad riigi
juhtimisega.Rohelise Kooli programmis osaleb 49000 kooli 64 maalt. Programmi juhib Foundation for Environmental Education (FEE) - valitsusväline heategevusele orienteeritud mittetulundusühing. Programmi tulemusena kasvab maailmas põlvkond põlvkonna järel keskkonnateadlikke inimesi. Nad kannavad programmis omandatut endaga kogu elu ning kasvatavad samas vaimus ka oma järeltulijaid.
esmaspäev, 17. veebruar 2020
neljapäev, 13. veebruar 2020
Algab Räpina Aianduskooli taimekasvatusprojekt Sõprustera
Sellel aastal algab sõbrapäeval Sõprustera projekt. See on selline projekt, kus Räpina Aianduskool kutsub lapsi kasvatama taimi. Sellel aastal kasvatame lill- ja söögihernest. Räpina aianduskooli poolt toetavad projekti aednikuõpilased, kes pakendasid seemned ja panid need posti. Noored aednikud annavad ka videote abil juhiseid, kuidas taimede eest hoolitseda. Meie lasteaiast osalevad projektis kõik aiarühmad. Seemnepakid ongi juba lasteaeda jõudnud. Rohkem saab projektist teada SIIT
Pakis oli tore tervituskiri
ja seemned
Pakis oli tore tervituskiri
ja seemned
Lasteaias on olemas ka vajalik muld ja väetis
Nii et alustame!
kolmapäev, 12. veebruar 2020
Soov saada õppeaed
Tallinna linn kuulutas välja projektikonkursi linnaaedade loomiseks. ka Tuule lasteaed soovib saada väikest õppeaeda. Algus on juba tehtud. Igal aastal osalevad lapsed Räpina Aianduskooli taimekasvatusprojektis. Selles aiaosas on Darwini aed ja lauad-pingid juba olemas. Nüüd oleks vaja kasvuhoonet ja kastmisnõu ning kompostrit. Tuuletrolli lapsed aitasid koostada eskiisi.
esmaspäev, 10. veebruar 2020
Veebruarikuu teise nädala tegemised
Veebruari teine nädal on sõbranädal. Lapsed märkavad sõpru enda ümber, looduses, loomariigis ja ka internetis. Tuulepesa 3a lapsed kuulavad erinevaid rahvajutte ja jälgivad, millised tegelased on juttudes ja kuidas nad omavahel läbi saavad. Uuritavateks juttudeks on E.Peterson-Särgava ."Rebane varastab taadi kalad" ja teised loomamuinasjutud. Tuulelipu 3a lapsed õpivad selgeks paar sõbrapäeva luuletust. Lapsed räägivad sõpradest ja sõprusest. Koos meisterdatakse sõbrapäeva kaarti, et need kaaslastele kinkida. Tuulelaeva 4a lapsed õpivad nimetama oma sõprade nimesid ja häid omadusi. Lapsed uurivad, mis teeb sõbrale head meelt ja rõõmu. Lapsed räägivad ka loomadest- sõpradest. Lapsed teevad sõpradele väikese kingituse. Tuulelohe 4a lapsed tutvuvad eesti rahvajuttude ja nende tegelaste ning illustratsioonidega. Rahvajutud "Rebane varastab taadi kalad", "Pilleke paksus metsas", A. Kitzberg " Üks õpetlik jutt". Esimese jutu lapsed dramatiseerivad magnettahvlil. Tuuleratta 5a lapsed räägivad digisõprusest ja digimaailmast. Neid aitab Kiusamisest vaba programm ja lillad karud. Lapsed arutavad kes on sõbrad ja kuidas neid peaks hoidma. Veebist vaadatakse filme "Jänku Jussi internetimaailm" ja mängitakse nutimänguasjadega õpetlikke mänge. Tuuletrolli 6a lapsed tegelevad põhjalikult interneti turvalisusega. Millised ohud tulevad koos internetimängudega, kuidas kasutada fotosid ja videosid? Lapsed vaatavad õpetlikke filme "Ohtlik video", "Ära tantsi huntidega", "Suhtle viisakalt", „Netilammaste video "99"“. Nädala lõpetuseks arutletakse, kuidas mõista vanasõna „Sõpra tuntakse hädas“. Tuuleveski 6a lapsed räägivad sellel nädalal tunnetest. Kuidas olla kaaslaste suhtes salliv, sõbralik, tähelepanelik ja abivalmis. Lapsed püüavad kirjeldada oma parimaid sõpru. Räägitakse ka negatiivsetest tunnetest ja kuidas nendega hakkama saada. Puudutatakse ka tarka ja viisakat käitumist internetis.
neljapäev, 6. veebruar 2020
Töörühma koosolek
Töörühm tuli kokku, et analüüsida keskkonnaülevaatuse tulemusi. Lasteaed sammub tasapisi edasi. Lasteaia B korpus on saanud uued tuulekoja uksed. Nüüd peaks olema ka veidi väiksem soojakadu. Lapsed on õppinud toitu paremini hindama. Õueaiandus peaks edenema. Koosoleku protokoll asub siin.
esmaspäev, 3. veebruar 2020
Veebruarikuu esimese nädala tegemised
Veebruari esimene nädal on seotud inimese keha, tervise ja eriti
hammastega, sest lasteaeda külastavad hambaarstid, kes viivad läbi hommikuringe
ja kontrollivad laste hambaid. Tuulepesa 3a lapsed uurivad hambaid, saavad
teada, mis on hambahari ja hambapasta, kes on hammaste sõbrad ja vaenlased.
Vesteldakse ka hambaarsti juures käimise kogemusest. Õpitakse koos hammaste
eest hoolitsema. Unejutuks on T.Egren "Sööbik ja Pisik". Tuulelipu 3a
lapsed õpivad ennast tundma. Kes ma olen, kas poiss või tüdruk, mis mu nimi on,
millised on minu kehaosad. Lapsel on ka meeled. Neid vaadatakse Jussi
multikatest. Erilist tähelepanu pööratakse maitsemeelele ja hammastele.
Vaadatakse üle tegevused hammastega (hammaste pesemine, tervislik toit,
hambaarsti juures käimine). Tuulelaeva 4a lapsed uurivad inimese keha ja
põhjalikumalt südant. Miks meil on süda, kuidas ta töötab ja kuidas laps saab
oma südamele head teha ning hoida. Uuritakse raamatut “Inimese keha”, lauldakse
laulu “Süda tuksub” ja loetakse juttu “Sööbik ja pisik” Õues tehakse ümber maja
kiirkõndi ja uuritakse, kuhu küll talv on jäänud. Tuulelohe 4a lapsed alustavad
ka oma näo uurimisega. Mis mu näos on, miks neid näo osi vaja on. Mis on mul
suus, miks on hambaid vaja ja kuidas nende eest hoolitseda. Kes on hambaarst ja
teda ei pea kartma. Kuidas saada sõbraks hammaste ja hambaarstiga. Millised on
loomade hambad? Lapsed vaatavad multifilmi "Juss ei taha hambauke"
Tuuleratta 5a lapsed teevad samuti tutvust hammaste ja hambaarstiga. Abiks on
mitmeid raamatuid: "Hambaraamat. Kõik sinu piimahammastest." (I.
Radünz, T. Röhner), "Inimkeha atlas" lk 13, "Minu keha
raamat" (Ma hoolitsen oma keha eest") Tuuletrolli rühma 6a lapsed
õpivad ennast tundma. Lapsed õpivad siseorganeid, meeleelundeid, eriti hambaid
ja toitumist. Koos tehakse katseid “Valged hambad” (muna pannakse erinevatesse
lahustesse seisma) ja loetakse juttu F. Raim "Jutt jõehobust, kellel
valutasid hambad" Tuuleveski 6a lapsed räägivad oma kodust. Kes on nende
pered, millised on tänapäeval erinevad pered, kes sinna kuuluvad. Uuritakse
“Meie pere” raamatut
Tellimine:
Postitused (Atom)