Rohelise Kooli programmis osaleb 49000 kooli 64 maalt. Programmi juhib Foundation for Environmental Education (FEE) - valitsusväline heategevusele orienteeritud mittetulundusühing. Programmi tulemusena kasvab maailmas põlvkond põlvkonna järel keskkonnateadlikke inimesi. Nad kannavad programmis omandatut endaga kogu elu ning kasvatavad samas vaimus ka oma järeltulijaid.
esmaspäev, 20. jaanuar 2020
Jaanuarikuu kolmanda nädala tegemised
Jaanuari kolmas nädal jätkub lindude ja
rahvajuttudega. Tuulepesa 3a lapsed tegelevad inimese keha ja tervisega. Lapsed
õpivad kirjeldama oma kehaorganite tegevust, mida tähendab tema jaoks terve
olemine ja kuidas enda eest hoolitseda. Vaadatakse raamatuid, joonistatakse inimkeha.
Õues jalutades ei unustata ära ilma ja lindude vaatlust. Ka Tuulelipu 3a lapsed
vaatlevad õueala linde. Seda täiendab linnukaamera jälgimine. Lapsed õpivad
nimetama lindude kehaosi ja tuttavamaid linnuliike. Teemat aitab kinnistada E.
Raua „Sipsik vaatab tihaseid“ Tuulelaeva 4a lapsed püüavad meelde jätta
millised on paigalinnud ja rändlinnud.
Lapsed otsivad paigalindude elupaiku ja jälgivad, mida ja kuidas nad
toituvad. Kuidas saab lindude toidulauda inimene rikastada? Lapsed uurivad
eesti linnukaarti ja linnukaamerat. Lapsed jälgivad, mis toimub lasteaia
õuealal. Tuulelohe 4a lapsed võtavad ette gloobuse ja uurivad, millistes
tingimustes elavad millised loomad. Kes armastavad külma, kes sooja? Kus asuvad
sellised piirkonnad gloobusel? Abiks võetakse laste entsüklopeediad. Tuuleratta
5a lapsed õpivad selgeks, kes on leevike, tihane, varblane, vares, tuvi,
harakas, part, rähn. Sellele aitab kaasa rühmas läbi viidav linnupildi mäng.
Lapsed püüavad meelde jätta ka mõne huvitava fakti iga linnu kohta. Kuulatakse
lindude häälitsusi. Õues jalutades püüavad lapsed selgusele jõuda, kas lume ja
jää puudumine mõjutab ka lindude elu.
Kuidas mõjutab soe talv lindude pesitsemist. Tuuletrolli 6a lapsed jätkavad
rahvajuttudega. Rahvajutuaasta eeskujul loetakse sellel nädalal raamatut „marjakobar
ja teisi eesti rahvajutte“. Rahvajutu "Rikas vend ja vaene vend"
põhjal arutatakse mõiste „rikkus“ üle. See võib tähendada ka perekonda, sõpru, tervist, elurikkust. Lapsed
kuulavad rahvajuttu ka näitleja esituses. Milline on rahvajutu keel ja
väljendusvahendid? Kuidas esitada rahvajuttu? Sellel nädalal koostavad lapsed
ise ka juturaamatu enda väljamõeldud teksti, piltide ja kujundusega. Nädala
lõpus toimub raamatute esitlus. Tuuleveski 6a lapsed tegelevad samuti eesti rahvajuttudega.
Lapsed püüavad leida igale valitud jutule sobivad lavastusmängu vahendid ja
neid esitada.
Tellimine:
Postituse kommentaarid (Atom)
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar
Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.