Novembri
teine nädal jätkub kodu teemaga. Veel uuritakse rühmades
peresid, koduloomi ja turvalisust kodus. Tuulepesa 3a lapsed uurivad tundeid ja
emotsioone. Kuidas me tunded ära tunneme, kuidas me aru saame. Millised on
sõbra tunded ja kuidas me saame neid muuta. Õpetajad koos lastega mängivad
erinevaid situatsiooni mänge, kus tulevad esile erinevad tunded. Edasi minnakse
rühma kokkulepete ja käitumisreeglite juurde. Abiks võetakse raamat olen
tusane. Lapsed käivad ka õuealal jalutamas ja uurivad, kuidas puud valmistuvad
talveks. Tuulelipu 3a lapsed korraldavad sellel nädalalisadepäeva ürituse ja
räägivad oma perest. Vesteldakse kodustest isadepäeva kommetest. Kuna ilmad on
soodsad, siis jälgitakse looduse muutumist õuealal. Tuulelaeva 4a lapsed
tegelevad kodulindudega. Uuritakse, millised on vajalikud elutingimused, mida
linnud söövad, miks inimesed kodulinde kasvatavad. Lapsed püüavad ise ka teha
erinevate lindude häälitsusi. Koos püütakse voltida taluõue koos lindude ja
loomadega. Lasteaia õuel kahjuks koduloomad ja linnud puuduvad, kuid taimi saab
jälgida küll. Tuulelohe 4a lapsed tegelevad ohutusega kodus, eriti
tuleohutusega, kuna algab küünalde põletamise aeg. Abiks võetakse M. Kesamaa raamat
„Mida tegi tikuke, väike õige pikuke!“. Lapsed kordavad üle oma pereliikmete
nimed, hädaabi numbri. Lapsed saavad teadmise, et hädasolijat tuleb alati
aidata. Tuuleratta 5a lapsed uurivad
kodu- ja linnaloomi. Kes on koduloomad, kes on linnaloomad, kas neil on
sarnasusi või on piisavalt erinevad? Lapsed lähevad Kadrioru parki õppekäigule,
et jälgida, keda nad seal kohtavad. lisaks lindudele, loomadele vaadeldakse ka
rikkalikku kultuuripärandit, mida park palub. Tuuletrolli 6a lapsed mõtestavad
sellel nädalal vanasõna „Töö kiidab tegijat“. Lapsed mõtisklevad, millist
ametit nad sooviksid õppida ja siis ka tööd teha. Kuidas see amet aitab teisi
inimesi? Mille poolest on see amet vajalik? Räägitakse ka oma pere liikmete
elukutsetest ja miks nemad valisid just sellised elukutsed? Tuuleveski 6a
lapsed võtavad sellel nädala ette tõsise teema: „Eesti veekogud“ alates väikestest
ojades suurte meredeni välja. Kuidas inimesed kasutavad veekogusid? Kuidas nad
on seda ajaloos teinud ja kuidas kasutatakse praegu. Sellega seoses tuleb
küsimus veekogude puhtusest ja reostusest. Mida saab iga inimene teha, et meie
veekogud säilitaksid puhtuse?
Kuna tänaseks on puud
kõik lehed maha lasknud, siis tuleb hakata neid kokku riisuma. Seda meie
lasteaia õuel tehaksegi.Rohelise Kooli programmis osaleb 49000 kooli 64 maalt. Programmi juhib Foundation for Environmental Education (FEE) - valitsusväline heategevusele orienteeritud mittetulundusühing. Programmi tulemusena kasvab maailmas põlvkond põlvkonna järel keskkonnateadlikke inimesi. Nad kannavad programmis omandatut endaga kogu elu ning kasvatavad samas vaimus ka oma järeltulijaid.
Tellimine:
Postituse kommentaarid (Atom)
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar
Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.