esmaspäev, 7. oktoober 2019

Oktoobrikuu teise nädala tegemised

Oktoobri teine nädal viib kokku kolm karu, leiva ja tuleohutuse. Tuulepesa 3a lapsed vaatlevad metsloomi: karu, hunti, rebast, jänest, siili ja oravat. Püütakse nimetusi meelde jätta ja mõista üldnimetust „metsloomad“. Lastekirjandusest kasutatakse muinasjuttu „Kolmest karust“. Tuulelipu 3a lapsed tegelevadki terve nädala kolme karuga. Lapsed õpivad karusid muinasjutu ja päriselu kaudu. Kus on karu elukoht, mis on karu toit, kuidas karu elab. Muinasjutuga seoses on hea õppida loendamist ja suuruste võrdlemist. Õies jalutades jälgitakse looduse muutumist. Tuulelaeva 4a lapsed tegelevad teraviljade ja nende saatustega. Millised on teraviljad ja mida toiduaineid saab erinevatest teraviljadest teha (jahud, pagaritooted, makaronid jt). Lapsed maitsevad erinevaid leiva- ja saiatooteid. Lapsed lähevad õpetajaga kauplusesse ja ostavad võileibade ja näkileibade valmistamiseks toiduaineid. Uuritakse ka toidupüramiidi, et selgitada kui palju teraviljatooteid laps vajab. Nädala lõpetab M. Kesamaa lugu „Keda kiita leiva eest“ ja laulumäng „Me lähme rukist lõikama!“ Selle kõige kõrval jälgitakse ilma ja loodumuutusi.
Tuulelohe 4a lapsed uurivad samuti, kuidas leib meie lauale saab. Millised on põlluharimise masinad, millised on erinevad terad ja taimed, milliseid kasvutingimusi nad vajavad. Kuidas saab terast pehme ja kohev leib või sai. Toidukultuuri juurde käib ka kaunilt kaetud laud. Millised on toidulaua katmise traditsioonid meie kodus? Kuidas valmistada ise võileiba? Tuuleratta 5a lapsed võtavad ette J. Rannapi raamatu „Nublu“ ja uurivad, kes on Nublu, kus ta toimetab, millised ruumid on tuletõrjedepoos ja miks ning millised on tuletõrjujate töövahendid. Lapsed arutlevad päästeameti erinevate ülesannete üle, räägivad tõsiselt tuleõnnetustest ja selle vältimise teedest. Tuuletrolli 6a lapsed uurivad, kuidas kodus ennetada tuleohtusid ja kuidas käituda tuleohu korral. Kas lapsed teavad oma kodust aadressi ja päästeameti telefoninumbrit, ning infot, mida tuleb seal öelda. Lapsed koostavad mõistekaardi antakse välja igale lapsele turvapass, mis kinnitab, et laps oskab käituda ohuolukorras. Tuuleveski 6a lapsed uurivad jätkuvalt sügisesi puid. Lapsed kirjeldavad  puude toimunud muutusi aastaringselt, püüavad kirjutada erinevate puude nimetusi ja vilju. Käiakse jalutamas ka kaugemal lasteaias, et vaadata, milliseid puid linnas kasvab. Teemat ilmestab rahvajutt „Miks puud ei räägi?“  Nädala lõpetab õppekäik Rae apteeki, kus räägitakse ravimtaimedest ja kuidas ise koduseid ravimeid valmistada. 






































Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.