Oktoobri
teine nädal viib kokku kolm karu, leiva ja
tuleohutuse. Tuulepesa 3a lapsed vaatlevad metsloomi: karu, hunti, rebast,
jänest, siili ja oravat. Püütakse nimetusi meelde jätta ja mõista üldnimetust „metsloomad“.
Lastekirjandusest kasutatakse muinasjuttu „Kolmest karust“. Tuulelipu 3a lapsed
tegelevadki terve nädala kolme karuga. Lapsed õpivad karusid muinasjutu ja
päriselu kaudu. Kus on karu elukoht, mis on karu toit, kuidas karu elab.
Muinasjutuga seoses on hea õppida loendamist ja suuruste võrdlemist. Õies
jalutades jälgitakse looduse muutumist. Tuulelaeva 4a lapsed tegelevad
teraviljade ja nende saatustega. Millised on teraviljad ja mida toiduaineid
saab erinevatest teraviljadest teha (jahud, pagaritooted, makaronid jt). Lapsed
maitsevad erinevaid leiva- ja saiatooteid. Lapsed lähevad õpetajaga kauplusesse
ja ostavad võileibade ja näkileibade valmistamiseks toiduaineid. Uuritakse ka
toidupüramiidi, et selgitada kui palju teraviljatooteid laps vajab. Nädala
lõpetab M. Kesamaa lugu „Keda kiita leiva eest“ ja laulumäng „Me lähme rukist lõikama!“
Selle kõige kõrval jälgitakse ilma ja loodumuutusi.
Tuulelohe 4a lapsed
uurivad samuti, kuidas leib meie lauale saab. Millised on põlluharimise masinad,
millised on erinevad terad ja taimed, milliseid kasvutingimusi nad vajavad.
Kuidas saab terast pehme ja kohev leib või sai. Toidukultuuri juurde käib ka
kaunilt kaetud laud. Millised on toidulaua katmise traditsioonid meie kodus?
Kuidas valmistada ise võileiba? Tuuleratta 5a lapsed võtavad ette J. Rannapi
raamatu „Nublu“ ja uurivad, kes on Nublu, kus ta toimetab, millised ruumid on
tuletõrjedepoos ja miks ning millised on tuletõrjujate töövahendid. Lapsed
arutlevad päästeameti erinevate ülesannete üle, räägivad tõsiselt
tuleõnnetustest ja selle vältimise teedest. Tuuletrolli 6a lapsed uurivad,
kuidas kodus ennetada tuleohtusid ja kuidas käituda tuleohu korral. Kas lapsed
teavad oma kodust aadressi ja päästeameti telefoninumbrit, ning infot, mida
tuleb seal öelda. Lapsed koostavad mõistekaardi antakse välja igale lapsele
turvapass, mis kinnitab, et laps oskab käituda ohuolukorras. Tuuleveski 6a
lapsed uurivad jätkuvalt sügisesi puid. Lapsed kirjeldavad puude toimunud muutusi aastaringselt, püüavad
kirjutada erinevate puude nimetusi ja vilju. Käiakse jalutamas ka kaugemal
lasteaias, et vaadata, milliseid puid linnas kasvab. Teemat ilmestab rahvajutt „Miks
puud ei räägi?“ Nädala lõpetab õppekäik
Rae apteeki, kus räägitakse ravimtaimedest ja kuidas ise koduseid ravimeid
valmistada. Rohelise Kooli programmis osaleb 49000 kooli 64 maalt. Programmi juhib Foundation for Environmental Education (FEE) - valitsusväline heategevusele orienteeritud mittetulundusühing. Programmi tulemusena kasvab maailmas põlvkond põlvkonna järel keskkonnateadlikke inimesi. Nad kannavad programmis omandatut endaga kogu elu ning kasvatavad samas vaimus ka oma järeltulijaid.
Tellimine:
Postituse kommentaarid (Atom)
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar
Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.