Rohelise Kooli programmis osaleb 49000 kooli 64 maalt. Programmi juhib Foundation for Environmental Education (FEE) - valitsusväline heategevusele orienteeritud mittetulundusühing. Programmi tulemusena kasvab maailmas põlvkond põlvkonna järel keskkonnateadlikke inimesi. Nad kannavad programmis omandatut endaga kogu elu ning kasvatavad samas vaimus ka oma järeltulijaid.
esmaspäev, 22. oktoober 2018
Oktoobri neljanda nädala tegemised
Oktoobri neljas nädal jätkub sügise lainel.
Teemaks on linnud ja loomad, sügise värvid, elu vees ja leib meie toidulaual.
Tuulelaeva 3a lapsed on jõudnud kakukesega metsloomade juurde. Lapsed koostavad
metsloomadest pildinäituse rühmas.
Vaatlevad loomi looduskalendris. Arutlevad, kes ja miks lähevad talveunne.
Jalutavad lasteaiaõuel ja uurivad, mida teevad putukad putukahotellis. Korjavad
värvilisi puulehti. Tuulelohe 3a lapsed uurivad erinevaid linde: varest,
kajakat, kuldnokka ja kurge. Arutatakse õpetajaga, miks mõned lendavad ära ja
mõned jäävad siia. Jälgitakse muutusi looduses. Tuulepesa 4a lapsed uurivad
teravilju. Kuidas neid kasvatatakse, milliseid masinaid kasutatakse. Kuidas
saab terast leib ja sai. Rühmas arutatakse miks peab leiba sööma, uuritakse
erinevaid leiva- ja saiatooteid. Lapsed tutvuvad tervisliku toiduga ja
valmistavad ise võileibu. Tuuleratta 4a lapsed jälgivad looduse muutumist
lasteaia õuealal. Kuidas muutub ilm, kuidas muutuvad puude lehed. Mida teeb
tuul? Mida näeme luubiga lehtede juures? Lapsed korjavad murdunud oksi ja vilju
ning lehti, et neid kuivatada ja siis nendest meisterdada. Tuuletrolli 5a
lapsed tegelevad maailma riikidega, kuhu linnud lendavad. Lapsed õpivad
kirjeldama nii Eesti kui teiste riikide tunnuseid kui elukeskkondi. Lapsed
külastavad Miia Milla Manda Lastemuuseumi tundi, et uurida Kadrioru sügist.
Tuuleveski 5a lapsed vaatlevad ilma ja täidavad ilmakaarti ja püüavad õuest
kõik lehed kokku riisuda. See nädal on laste jaoks suur liikumismängude nädal.
Tuulelipu rühma 6a tegelevad veekogudega. Uurivad elustikku, veekeskkonda
parandavaid ja halvendavaid tegevusi, kuidas toimub vee ringkäik looduses.
Õppetööd täiendab Rannarahva muuseumi haridusprogramm. Lapsed õpivad mere ja
teiste veekogude kaitset. Tuulekella 6a lapsed tegelevad teraviljadega.
Millised on Eestis kasvavad teraviljad, kuidas neid kasvatatakse, millised on
teravilja tooted? Mida saab erinevatest teradest ja jahudest edasi teha? Lapsed
külastavad pagariäri ja tutvuvad pagaritoodete valmistamisega. Teadmisi
täiendavad vanasõnad ja kõnekäänud leiva ja toidu kohta. Lapsed õpivad mõistma,
miks ja kuidas peab toitu austama. Lapsed valmistavad rühmas ise sepikut ja
koostavad oma rühma retseptikogu. Lõpetuseks uurivad, mis asi on hallitus.
Tellimine:
Postituse kommentaarid (Atom)
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar
Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.