esmaspäev, 22. oktoober 2018

Oktoobri neljanda nädala tegemised

Oktoobri neljas nädal jätkub sügise lainel. Teemaks on linnud ja loomad, sügise värvid, elu vees ja leib meie toidulaual. Tuulelaeva 3a lapsed on jõudnud kakukesega metsloomade juurde. Lapsed koostavad metsloomadest  pildinäituse rühmas. Vaatlevad loomi looduskalendris. Arutlevad, kes ja miks lähevad talveunne. Jalutavad lasteaiaõuel ja uurivad, mida teevad putukad putukahotellis. Korjavad värvilisi puulehti. Tuulelohe 3a lapsed uurivad erinevaid linde: varest, kajakat, kuldnokka ja kurge. Arutatakse õpetajaga, miks mõned lendavad ära ja mõned jäävad siia. Jälgitakse muutusi looduses. Tuulepesa 4a lapsed uurivad teravilju. Kuidas neid kasvatatakse, milliseid masinaid kasutatakse. Kuidas saab terast leib ja sai. Rühmas arutatakse miks peab leiba sööma, uuritakse erinevaid leiva- ja saiatooteid. Lapsed tutvuvad tervisliku toiduga ja valmistavad ise võileibu. Tuuleratta 4a lapsed jälgivad looduse muutumist lasteaia õuealal. Kuidas muutub ilm, kuidas muutuvad puude lehed. Mida teeb tuul? Mida näeme luubiga lehtede juures? Lapsed korjavad murdunud oksi ja vilju ning lehti, et neid kuivatada ja siis nendest meisterdada. Tuuletrolli 5a lapsed tegelevad maailma riikidega, kuhu linnud lendavad. Lapsed õpivad kirjeldama nii Eesti kui teiste riikide tunnuseid kui elukeskkondi. Lapsed külastavad Miia Milla Manda Lastemuuseumi tundi, et uurida Kadrioru sügist. Tuuleveski 5a lapsed vaatlevad ilma ja täidavad ilmakaarti ja püüavad õuest kõik lehed kokku riisuda. See nädal on laste jaoks suur liikumismängude nädal. Tuulelipu rühma 6a tegelevad veekogudega. Uurivad elustikku, veekeskkonda parandavaid ja halvendavaid tegevusi, kuidas toimub vee ringkäik looduses. Õppetööd täiendab Rannarahva muuseumi haridusprogramm. Lapsed õpivad mere ja teiste veekogude kaitset. Tuulekella 6a lapsed tegelevad teraviljadega. Millised on Eestis kasvavad teraviljad, kuidas neid kasvatatakse, millised on teravilja tooted? Mida saab erinevatest teradest ja jahudest edasi teha? Lapsed külastavad pagariäri ja tutvuvad pagaritoodete valmistamisega. Teadmisi täiendavad vanasõnad ja kõnekäänud leiva ja toidu kohta. Lapsed õpivad mõistma, miks ja kuidas peab toitu austama. Lapsed valmistavad rühmas ise sepikut ja koostavad oma rühma retseptikogu. Lõpetuseks uurivad, mis asi on hallitus.

























Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.