Rohelise Kooli programmis osaleb 49000 kooli 64 maalt. Programmi juhib Foundation for Environmental Education (FEE) - valitsusväline heategevusele orienteeritud mittetulundusühing. Programmi tulemusena kasvab maailmas põlvkond põlvkonna järel keskkonnateadlikke inimesi. Nad kannavad programmis omandatut endaga kogu elu ning kasvatavad samas vaimus ka oma järeltulijaid.
kolmapäev, 19. september 2018
Septembri teise nädala tegemised
Septembri teine nädal kulgeb põhiliselt
liikluse ja ohutuseteemadel. Tuulelohe 3a lapsed õpivad tundma lasteaia
lähiümbrust ja liiklust tänaval. Õppekäigul sõidutee äärde jälgitakse
valgusfoori tööd ja liiklemist tänaval. Pööratakse tähelepanu ka ilmastikule.
Tuuleratta 4a lapsed lähevad õppekäigule Pae parki, et jälgida liiklust
tänaval, liiklusmärke ja ülekäiguradasid. Lastega räägitakse kuidas muuta
autosõit ohutuks, kuidas kasutada turvavööd ja -istet. Lapsed lavastavad
etenduse liiklusest. Tuuleveski 5a lapsed arutlevad kuidas olla liikluses
tähelepanelik ja nähtav, kuidas käituda ühistranspordis ning tänaval, kuidas
sõita jalgrattal ohutult. Tuulepesa 4a lapsed uurivad sõidukeid. Millest
koosneb sõiduk? Kuidas ta sõidab? Milleks on vaja erinevaid masinaid? Milline
on turvaline liiklemine? Kõige kinnistamiseks minnakse õppekäigule sõidutee
äärde. Õpitut toetab E. Raua lastejutt „Jäätiseauto äpardus“. Tuulekella 6a
lapsed tegelevad sellel nädalal ohutuse teemaga laiemalt. Millised on ohutu
käitumise reeglid erinevates kohtades ja situatsioonides. Lapsed koostavad
mõttekaarte ja ühiselureegleid, mida tuleb kõigil täita. Tuuletrolli 5a lapsed
süvenevad põhjalikumalt sotsiaalsete oskuste analüüsimisele. Milline on hea
sõber ja kaaslane? Kuidas teda ära tunda? Kuidas hakkama saada suures
lasteaiarühmas? Kuidas toimub sõprus loomade hulgas? Tuletatakse meelde
„Kiusamisest vaba lasteaia“ teemakaardid. Tuulelaeva 3a lapsed uurivad oma
rühma mänge ja mänguasju ning õues toimuvat, kas on päike, pilved või vihm.
Otsitakse erineva suurusega puulehekesi. Tuulelipu 6a lapsed tegelevad hoopis
roomajatega. Lapsed püüavad kirjeldada oma lasteaia ja kodukoha ümbrust. Kas
see keskkond sobiks roomajatele? Mille poolest roomajad üksteisest erinevad,
kuidas elavad ja toituvad? Miks on vaja säilitada erinevaid elukeskkondi ja
liike?
Tellimine:
Postituse kommentaarid (Atom)
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar
Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.