reede, 12. jaanuar 2018

Jaanuari teise nädala tegemised

Jaanuari teise nädalaga algas talvekülm. Lapsed jälgisid, vaatlesid, uurisid nädala jooksul talvist ilma, arutlesid, milline peab olema laste riietus. Nooremad rühmad tegid katseid, kuidas vesi külma ilmaga jäätub ja soojas toas jälle üles sulab. Korrati üle ja selgitati, kes magavad talveund ja miks nad seda teevad. Mida söövad need loomad, kes ei lähe magama ja kuidas inimesed saavad või ei tohineid toita. Samu küsimusi arutati ka lindude puhul. Lindude toitumine ja toitmine talvel.
Tuulelipu rühm uuris kaslasi, kui loomariigi kõige osavaimaid kütte. Tutvuti kaslastega, vaadeldi filme ja  pilte. Uuriti, millised kaslased elavad Eestis, millised mitte. Saadi teada, et Eesti selle aasta loom on ilves.Uuriti  tema välimust, eluviisi, toitumist.
Tuulekella rühma teema oli vesi: koostati mõistekaart: mida tean, mida tahan teada veest.Uuriti vee erinevaid olekuid: vedel, tahke (jää ja lumi); uuriti protsesse: aurumine, külmumine, keemine. Uuriti vee ringkäiku looduses. Tehti katseid, kuidas saada vihma, lund, jääd.
Katsetati sulega, kuidas mõjub õlireostus lindudule. Lapsed arutlesid, kuidas mõjub keskkonna saaste veekogudele. Lapsed tutvusid looduslike veekogudega - jõgi, järv, meri, ookean. Otsiti  küsimustele vastuseid. Vaadati Jänku Juss filmi „Ülemiste Veepuhastusjaamas“
Koolieelikute rühmades tegeleti lindude teemaga. Uuriti paigalinde ja rändlinde, linde linnas, sh Pae pargis ja lasteaia õuealal, linnukaamerate jälgimine, linnulaulu kuulamine. Arutleti, kuhu ja miks linnud lendavad,  uuriti maailmakaarti. Uuriti paigalinde meie metsades. Tutvuti  Aasta linnu 2018- metsise e mõtusega. Arutati kuidas on seotud looduskaitse ja linnud, kuidas inimesed saavad abistada paigalinde külmadel ja lumerohketel talvekuudel.












Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.