neljapäev, 14. veebruar 2019

Veebruarikuu teise nädala tegemised

Veebruarikuu  teine nädalal on sõbrapäevanädal. Kõik nädalateemad on seotud sõpruse ja sõbraks olemisega. Tuulelaeva 3a lapsed uurivad, kes on nende sõbrad nii rühmas kui looduses.  Lisaks rühmakaaslastele jälgitakse looduskaameraid ja sõpru lasteaia puudel ning põõsastel. Lapsed kirjeldavad, kes on nende sõbrad, kuidas neid nimetatakse,  kuidas saab sõpra lohutada ning abistada. Tuulelohe 3a õpivad sõpradega suhtlema, neile omi tundeid väljendama. Abiks on Kiusamisest vaba programmi pildid ja jutukesed. Osaletakse sõbrapäeva tegevustes ning jagatakse sõprust laste, täiskasvanute kui ka lindude ja loomadega. Tuulepesa 4a lapsed õpivad iseloomustama iga oma rühmalast positiivselt, hea sõnaga, püüavad olla kaaslaste suhtes sallivad , sõbralikud, osavõtlikud ja abivalmid. Lapsed õpivad arusaamatutes kohtades vabandust paluma, harjutavad viisakusväljendeid. Selles rühmas algab ka kevadine seemnete külvamine aknalaua kastidesse. Tuuleratta 4a lapsed õpivad samuti kasutama positiivseid väljendeid kaaslaste kirjeldamisel. Mängitakse sõbrateemalisi mänge, koostatakse sõbra teemaline mõistekaart. Nädalateemat toetab Kiusamisest vaba lasteaia programm. Tuuletrolli 5a lapsed tutvuvad talviste looduse väljakutsetega ja külastavad Viimsi looduskeskust. Toimub sõpruskohtumine naaberlasteaia rümaga, kus koos sporditakse ning mängitakse. Kuna ka see rühm on Kiusamisest vaba lasteaia projektis, siis projekti materjalide abiga analüüsitakse sõprust ja sellega kaasnevat. Tuuleveski 5a lapsed tegelevad talispordialade ja sõprusega. Uuritakse talialasid, kus ja kuidas neid harrastada saab, proovitakse ise ka koos sõbraga kelgutada ja suusatada. Püütakse üksteist toetada ning julgustada, suheldakse sõbralikult ning abivalmilt. Sõbrapäeval küpsetatakse koos muhvineid. Tuulelipu 6a lapsed tutvuvad erinevate emotsioonidega ja püüavad kirjeldada, millistes situatsioonides need tekivad. Lapsed arutlevad, kui vajalik on sõprade olemasolu. Rühm külastab KUMU programmi „Täpi otsib sõpru“ Koos Tuulekella rühmaga toimub ühine mängupidu. Tuulekella 6a lapsed uurivad kodukohta- ja kodulinna. Millised on Tallinna tunnusobjektid, ehitused, asutused?  Lapsed uurivad kaarte, raamatuid, aga ka kaasaegseid vahendeid  (google maps, jt), millega saab kodulinnas orienteeruda. Loetakse muistendeid Tallinna kohta ja minnakse õppekäikudele. Loomulikult osaletakse sõbrapäeva üritustel.
See nädal on oluline ka selle poolest, et igasse rühma saabusid Räpina Aianduskoolist taimekasvatusprojekti „Tomatisõbrad“ taimed.



















Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.