Sellel
nädalal on teemaks matk Viru rabasse ja sooja kampsuni nädal ehk energia
tundma õppimine.
Viru
rabaga märgitakse 2. veebr. märgalade päeva ja seostatakse kliimamuutuste ning
puhta veega. Tuulelohe rühmas uuritakse enne, mis on raba ja mis soo, millised
taimed, loomad, putukad, linnud võivad rabas elada, vaadatakse esitlust „Nemad elavad Pääsküla rabas” ning
„Jussiga looduses”. Ka teised rühmad vaatavad ning uurivad, keda nad võiksid
rabas kohata. Peale matka arutatakse, mida nähti, milline oli ilm, milline oli
loodus. Igal rühmal valmib oma piltidega lugu rabast. 2. veebr. on eesti
rahvakalendris küünlapäev, seda tähistab ja uurib Tuulelaeva rühm. Selleks
päevaks pidi pool talvist toitu alles olema ja planeeriti suviseid töid ning
tegemisi.
Energia-
mis see on, kust see tuleb? Tuulekella ja Tuulelaeva rühmad arutlevad selle
üle. Tuulelohe rühm uurib kuidas köeti ruume vanasti ja kuidas nüüd. Kõik
rühmad arutlevad kuidas külmal ajal sooja saada. Lapsed võtavad kaasa villased
kampsunid, sokid. Uuritakse materjali: vill ja fliis (Tuulelipp), erinevad
mustreid (Tuuleveski, Tuulekell. Tuulepesa). Tuulepesa uurib kust tuleb lõng ja
mis asi on villavabrik. Mitmed rühmad kerivad lõnga ja teevad tutti, proovivad
heegeldamist ja kudumist.
Kuid
sooja ei saa ainult ahjust ja riietest. Soojad inimesed ja soojad sõnad teevad
ka südame soojaks. Tuulelaeva lapsed kerivad „heade sõnade“ kera, Tuulelohe
otsib soojust hinges-südamesoojust. Tuulekell ja Tuuletroll mängivad heade- soojade sõnade mängu.
Tasub
Tuulelipu rühma järgi vaadata ka, kes on „Kubujuss“ ja Tuulekellaga koos sooja teed teha. Soe
pliit ja pott on juba valmis voolitud.
Matemaatikas
on teemadeks: ruuduline-triibuline, paar, rahvuslikud koemustrid, nende
võrdlus.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar
Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.