esmaspäev, 6. veebruar 2017

Jaanuari lõpu ja veebruari alguse tegemised






Sellel nädalal on teemaks matk Viru rabasse ja sooja kampsuni nädal ehk energia tundma õppimine.
Viru rabaga märgitakse 2. veebr. märgalade päeva ja seostatakse kliimamuutuste ning puhta veega. Tuulelohe rühmas uuritakse enne, mis on raba ja mis soo, millised taimed, loomad, putukad, linnud võivad rabas elada, vaadatakse  esitlust „Nemad elavad Pääsküla rabas” ning „Jussiga looduses”. Ka teised rühmad vaatavad ning uurivad, keda nad võiksid rabas kohata. Peale matka arutatakse, mida nähti, milline oli ilm, milline oli loodus. Igal rühmal valmib oma piltidega lugu rabast. 2. veebr. on eesti rahvakalendris küünlapäev, seda tähistab ja uurib Tuulelaeva rühm. Selleks päevaks pidi pool talvist toitu alles olema ja planeeriti suviseid töid ning tegemisi.
Energia- mis see on, kust see tuleb? Tuulekella ja Tuulelaeva rühmad arutlevad selle üle. Tuulelohe rühm uurib kuidas köeti ruume vanasti ja kuidas nüüd. Kõik rühmad arutlevad kuidas külmal ajal sooja saada. Lapsed võtavad kaasa villased kampsunid, sokid. Uuritakse materjali: vill ja fliis (Tuulelipp), erinevad mustreid (Tuuleveski, Tuulekell. Tuulepesa). Tuulepesa uurib kust tuleb lõng ja mis asi on villavabrik. Mitmed rühmad kerivad lõnga ja teevad tutti, proovivad heegeldamist ja kudumist.
Kuid sooja ei saa ainult ahjust ja riietest. Soojad inimesed ja soojad sõnad teevad ka südame soojaks. Tuulelaeva lapsed kerivad „heade sõnade“ kera, Tuulelohe otsib soojust hinges-südamesoojust. Tuulekell ja Tuuletroll  mängivad heade- soojade sõnade mängu.
Tasub Tuulelipu rühma järgi vaadata ka, kes on „Kubujuss“  ja Tuulekellaga koos sooja teed teha. Soe pliit ja pott on juba valmis voolitud.

Matemaatikas on teemadeks: ruuduline-triibuline, paar, rahvuslikud koemustrid, nende võrdlus.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.