esmaspäev, 21. jaanuar 2019

Jaanuari neljanda nädala tegemised

Jaanuarikuu neljas nädal ja tali jätkub. Tuulelaeva 3a lapsed jälgivad linnukaamerat, proovivad linde ja nende nimesid meelde jätta. Õues jälgitakse kohalikke paigalinde ja pannakse neile toitu. Tuulelohe 3a lapsed uurivad erinevaid talviseid sportimisvahendeid. Tehakse katseid lume ja jääga. Milliseid ohte toovad kaasa lumi ja jää? Ilmavaatlus on selle nädalamärksõna. Tuulepesa 4a lapsed uurivad talviseid rõõme ja muresid. Mida tähendab talve selgroo murdumine? Kuidas saav veest lumi, jää, härmatis või vastupidi? Lapsed püüavad jälgida teehooldusmasinate tööd. Tuuleratta rühma 4a jälgivad linde ja nende eluviisi. Mõned linnud teevad juba kevadisemat häält. Koos antakse lindudele talvetoitu. Tuuletrolli 5a lapsed jälgivad Eestimaa talve läbi erinevate looduskaamerate. Kalender näitab, et päev on pikem ja päikese tõusu ja loojumisaeg muutuvad. Sellel nädalal külastatakse ka Lastemuuseumi ja loetakse S. Maršaki „12 kuud“ Tuuleveski 5a lapsed teevad endile selgeks, kes on tihane, leevike, varblane, tuvi ja kajakas, ning mida nad söövad. Lapsed arutlevad, kuidas linde aidata, millest koosneb söögilaud jne. Tuulelipu rühma 6a lapsed tegelevad koduloomade- ja lindudega. Kuidas nimetatakse emas- ja isasloomi ning nende järeltulijaid? Milliseid saadusi me erinevatelt koduloomadel, -lindudelt saame ja miks üldse peetakse koduloomi. Tuulekella 6a lapsed uurivad naaberriike: Lätit, Leedut ja Venemaad. Uuritakse riikide suurust, asukohta, kombeid, keelt, toitu, loodust.





Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.