Aprilli
teisel nädalal Tuulekella rühm uuris inimese „sisemist ilu“ – elutähtsaid organeid. Abiks võeti
raamatud ja pildid ning skelett. Koostati mõistekaart tervisest ja
toidupüramiid. Eriline tähelepanu pöörati kopsudele ja hingamisele.Tuulepesa
rühma lapsed külastasid hambaarsti, kes rääkis oma tööst ja kontrollis laste
hambaid. Lasteaias vaadati hambaraamatuid ja meisterdati ise terveid ja
tugevaid kikusid. Tuuletrollid jätkasid Sipsiku teemat. Lapsed kuulasid lugusid
Sipsiku merereisist, kuulelennust ja taksosõidust. Sellega seoses arutati,
kuidas peaks käituma kui jääd üksi või satud merehätta. Läbi mõeldi ka reisi
võimalikkusest Kuule ja saladuse tähendus. Tuulelohe rühm võttis ette
planeedid. Tutvuti planeetide nimetustega, saadi teada, kuidas planeete
uuritakse. Pallidega katsetati, kuidas Päike ja Kuu liiguvad, seletati öö ja
päeva vaheldumist. Vastati küsimusele, kas
Maa on maailmas üksi? Vastused maailmaruumi kohta leiti teatmeteostest .
Vaadati videosid ja tehti katseid, miks asjad Maa pealt alla ei kuku? (katse
magnetitega). Õues vaadati silmapiiri, koht kus maa ja taevas kokku saavad. Tuuleratas kuulas toas erinevaid linnulaule
ja vaatas putukapilte, et õues neid paremini ära tunda. Tuulelaev vaattas, mis
on lasteaia õues muutunud ja mis Pae pargis. Millised kevademärgid on juba
näha. Mida teevad inimesed? Tuleveski
rühm uuris erinevate viljade seemneid, mida lasteaia vitamiinipausi ajal saab
otsida. Tuulelipu rühm tegeles putukatega. Lapsed said teada, kus putukad
elavad, kuidas saab munast valmik. Lapsed uurisid filmide ja raamatute abil
Eesti tuntumaid putukaid. Õues vaadati puukoore alla, kes võib seal elutseda.
Kõikides rühmades jätkus kurgitaimede kasvatamine ja esimene saak on juba
enamustes rühmades käes. Lasteaia õues on niipalju kevadet: kuldnokad,
merikajakad, lumikellukesed, krookused, märtsikellukesed ja paisuvad pungad.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar
Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.